Sušenky Oreo i knihkupectví Barnes & Noble lákají na omalovánky pro dospělé

12. 11. 2015 | Kateřina Tauchenová
Chovejte se k nim jako k dětem, zaplatí vám jako dospělí. Trend omalovánek pro ročníky škole již dávno odrostlé pomáhá vyšším prodejům sušenek i knih.

Knihkupectví to v dnešní době nemají vůbec jednoduché. Lidé čtou málo, stahují e-booky z internetu a i papírové knihy si raději nechají poslat z Amazonu nebo jiného e-shopu. Musí proto hledat jiné způsoby, jak přilákat zákazníky do svých prodejen.

Jedním z knihkupeckých řetězců, kterým se to daří poměrně dobře, je americký řetězec Barnes & Noble. Ten v boji proti svým online konkurentům využil své největší výhody, tedy prostorných a příjemných prodejen, ve kterých pořádá rozmanité eventy – od autorského čtení, přes autogramiády až po rozpravy s celebritami. Na 14. listopadu ale plánuje akci, kterou by v knihkupectví čekal asi málokdo. Do všech prodejen v USA budou moci zákazníci po celý den přijít, posadit se a vybarvovat si omalovánky.

Zdá se vám to zvláštní? Pak jste asi nezaznamenali jeden ze žhavých trendů posledních dvou let – omalovánky pro dospělé. Knihy sestavené z nevybarvených obrázků se dokonce v poslední době dostaly i na seznam bestselerů – například kniha Animal Kingdoom od amerického ilustrátora Millie Marroty, které se prodalo přes jeden a půl milionu výtisků. Právě z jeho poslední knihy Tropical World pochází omalovánky, které budou moci vybarvovat návštěvníci Barnes & Noble.

Ačkoliv vybarvování omalovánek je ryze offline zábavou a Barnes & Noble jej prezentuje jako „připomenutí toho, že knihkupectví jsou skvělým místem, jak uniknout ze světa internetu, sociálních sítí a elektronických zařízení“, celý event pojmenovaný All-American Art Unwind rozhodně offline nezůstane. Návštěvníci, kteří dokončí své „umělecké dílo“ jej budou moci nahrát na Instagram nebo Twitter. Všechny nahrané obrázky pakpočítačový program poskládá do obří mozaiky.

Omalovánky pro dospělé v poslední době zažívají doslova renesanci. Podle psychologů je to totiž skvělý způsob odreagování od stresu, zmírnění úzkostí a podpoření kreativity.

Tohoto offline trendu si všimla i potravinářská společnost Mondeléz, která se jej rozhodla promítnout na obaly svých sušenek Oreo. Od poloviny listopadu si tak mohou zákazníci v USA koupit jejich oblíbené sušenky v originálním „omalovánkovém“ obale, který pro Oreo exkluzivně navrhli ilustrátoři Jeremyville a Timothy Goodman.

Sušenky je možné objednat prostřednictvím speciální webové stránky shop.oreo.com, na které si může každý sám zvolit, jak přesně má jeho obal vypadat. Na stejné webové stránce si pak obal pomocí digitální palety vybarví podle své fantazie a následně nechá zaslat na svou adresu. Zastánci klasického malování pastelkami si pak mohou nechat zaslat sušenky v nevybarveném obalu. Kromě originálních obalů bude na webu možné zakoupit ve stejném designu také trička i se speciálními fixami k jejich vybarvení.

Na výběr designů obalů se můžete podívat níže.

Timothy Goodman:

Jeremyville:

Zdroje: AdWeek, All-American Art Unwind, shop.oreo.com

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: