Švédský dopravce vedle sebe umístil 30 000 angličáků. Upozorňuje na úskalí silničního provozu
Švédský dopravce Västtrafik, který zajišťuje přepravu po západní části země, se ve své nové kampani snaží nalákat místní obyvatele, aby využívali nového programu. Ten jim umožňuje cestovat městskou hromadnou dopravu po dobu 2 týdnů zdarma. Kromě usnadnění dopravy upozorňuje i na ekologické přínosy, které vznikají, když lidé nechají své auto zaparkované doma.
Způsob, jakým se Västtrafik snaží nalákat k využití svých služeb, je skutečně originální. Reálná auta nahradil jejich modely vytištěnými na 3D tisku, což ovšem na první pohled v kampani nepoznáte. A 30 000 aut vedle sebe je opravdu vysoký počet. Obzvlášť, když všechna stojí v dopravní zácpě. Zoufalství z této kampaně přímo čiší. Však posuďte sami.
Kampaň na snížení počtu aut na silnicích cílí primárně na západní Švédsko. A pokud by se skutečně podařilo dosáhnout čísla 30 000, pak by se jednalo o 15% snížení aut v ulicích. V případě, že tato auta zůstanou jeden den zaparkována a jejich řidiči využijí hromadnou dopravu, tak se uvolní místo o rozloze 60 fotbalových hřišť a nevyprodukují 2500 tun oxidu uhličitého.
Napadlo vás během sledování reklamy, jak asi ta autíčka skládali tvůrci za sebe? Pak doporučujeme video, ve kterém jich tým skládá 30 000. Dohromady autíčka vytvořila 14,5 metrů dlouhou kolonu, která byla přes 4 metry široká a její tvorba zabrala téměř 24 hodin.
Lars Backström, CEO dopravce Västtrafik, upozornil, že zaparkovaná auta jsou důležitá nejen pro vyřešení dopravních kolon, ale i pro záchranu planety. Za kampaní stojí švédská agentura Forsman & Bodenfors, která historicky spolupracovala například na kampaních pro Volvo.
Zdroje: Adweek, Little Black Book