Tablety - Američané si kupují hudbu, Evropané zprávy
Jaký obsah lidé s tablety momentálně nejvíc nakupují a za co budou i v budoucnu nadále ochotni utrácet peníze? Odpovědi přináší nový výzkum společnosti Nielsen.
Za poslední čtvrtletí roku 2011 zaplatilo nejvíce majitelů tabletů v Americe za staženou hudbu (62 %). O čtyři procenta méně lidí uvedlo, že utráceli peníze za knihy a na třetím místě s 51 % se umístil nákup filmů. Společnost Nielsen v rámci výzkumu ale porovnávala i Německo, Velkou Británii a Itálii. V Evropě se ale za tento obsah neutratilo tolik jako v Americe.
Pokles ale zaznamenal v rámci amerického trhu zájem o přísun zpravodajství do tabletů. Za informace o světovém i domácím dění v poslední čtvrtině roku 2011 zaplatilo jen 19 % dotázaných lidí. U evropských států si tento obsah kupuje nejvíce lidí. 44 % dotázaných Italů si zaplatilo za zprávy ve svých tabletech, v Anglii to bylo stejně jako v Americe (19 %). Ale jedná se spolu s hudbou o nejčastější druh obsahu, který Britové do svých tabletů kupují. Zpravodajství kraluje i německému placenému obsahu v tabletech.
Poměrně zajímavý je i rozdíl v číslech mezi tím, za jaký obsah uživatelé tabletů platí a za co jsou ochotni platit i nadále. U hudby došlo k poklesu o 26 %, u knih i u filmů se jednalo o propad o 13 %.
US
|
Itálie
|
Británie
|
Německo
|
V České republice je průkopníkem placeného obsahu týdeník Respekt. Ten vytváří specifické placené verze svého časopisu pro několik platforem. Mezi nimi je iPad nebo čtečka Kindle. Elektronická vydání na všech platformách si kupuje okolo sedmi až osmi set lidí.
Zdroje: www.techcrunch.com, www.marketingland.com