Take away your take away, radí McDonald's v kampani bojující proti odpadkům v ulicích

7. 4. 2022 | Petr Michl
Obaly od burgerů, kelímky, papírové tašky — takový svinčík zůstává po těch, co si v McDonald's v Norsku pochutnávají na jídlu zakoupeném „s sebou“. I proto je přímo v nové kampani McDonald's oslovuje s úderným claimem. U některých CLV panelů je pak reklama přímo spojena s odpadkovými koši.

Západní společnost je obzvláště ve městech spojena s hektickým životem, kdy je čím dál méně času například na posezení s přáteli v restauraci. Naopak skvěle prosperují dovážkové služby s jídlem nebo takzvané „take away“ nabídky. Jídlo s sebou nabízí i McDonald's. V aktuální  kampani v Norsku se přitom snaží napravit jeden z hlavních nešvarů, co bývá s tímto způsobem konzumace spojen: se zbytečným odpadem. A navíc s takovým, jenž nekončí pokaždé v koši.

Podle několika studií jsou obaly od jídla s sebou třetím největším zdrojem odpadků ve městech. A McDonald's se jen těžko může tvářit, že k tomu nepřispívá. V kampani „Take away your take away" agentura NORD DBB vychází z reálných fotografií Jóia Kjartanse, které pořídil v ulicích Osla. Zachycuje na nich obaly od kultovních produktů z Mekáče, jako jsou hranolky, Big Mac nebo Happy Meal.  

Text na sérii printů říká:

„Bohužel velká část našich balení končí v ulicích. Nyní přicházíme z dosud největší iniciativou a vyčistíme toho více, než jsme zvládli dosud. Ale ani my nejsme schopni poradit si se vším a potřebujeme, aby přispěl každý. Prosím pamatujte na to, abyste příště, až si koupíte naše jídlo s sebou, hodili vaše odpadky do popelnice.“

Kampaň „Take away your take away" je šířena velkým množstvím kanálů: v televizi, tisku, na sociálních sítích, ve venkovních médiích, ale také v samotných restauracích. Kromě toho byly některé reklamy nainstalovány u autobusových zastávek spojených s koši. V digitální podobě reklam zlaté oblouky McDonald's mohou posloužit i jako nápověda cesty ke koši.

Marketingová manažerka McDonald's Norway, Mari Husby, si uvědomuje, že odpady s logem McDonald's jsou reputační kaňkou pro tuto společnost, ale zároveň přestavují také problém pro komunity, města a životní prostředí. Konkrétně k tomu říká:

„Jako významný hráč máme velkou odpovědnost a obrovskou moc přispět ke změně. Kromě toho, že jsme na problém upozorňovali prostřednictvím médií, jsme se zapojili do pilotního projektu s organizací Keep Norway Clean s cílem zabránit nevědomému znečišťování a zahájili jsme dialog s politiky, zúčastněnými stranami a konkurencí. Zaměstnanci našich restaurací jsou v těchto dnech také ve svých komunitách a uklízejí ulice. Společně doufáme, že se nám podaří něco změnit."

Níže následuje více vizuálů z outdooru, printu i oblasti sociálních médií.


Zdroje: The Drum, La Criatura Creativa, AdForum

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: