TikTok dostal zákaz v Pákistánu
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
Pákistán je muslimská země, kde jsou požadavky na mediální obsah výrazně přísnější než v západním světě. Už v červenci zakázala tato země aplikaci pro livestream videa, Bigo. Ta patří čínské společnosti ByteDance, která dostala tehdy z Islámábádu zároveň varování i ohledně její populárnější služby TikTok s tím, že má „moderovat socializaci a obsah v rámci morálních a právních limitů“. Obsah na Bigo byl dle pákistánské vlády „amorální, obscénní a vulgární“.
A nyní se zdá, že z jejího pohledu spadá do této kategorie i samotný TikTok. Zakazuje jeho používání s tím, že na něm objevující se videa jsou „amorální a neslušná“. Údajně tím reaguje na to, že „obdržela řadu stížností od různých segmentů společnosti“. Svůj strach má ale především o to, že by se mohla zkazit mládež.
Pákistán tak následuje svého velkého souseda, Indii, která zakázala TikTok 29. června s spolu s 59 dalšími čínskými aplikacemi, mezi nimiž bylo i zmíněné Bigo, ale také WeChat. Hlavní deklarované důvody indických autorit patřily nicméně do kategorie ohrožení bezpečnosti dat uživatelů. Vzhledem k tomu, že TikTok měl v zemi na 200 milionů aktivních měsíčních uživatelů vychovaných Bollywoodem k lásce k tanečkům na hudbu. Počet uživatelů v Pákistánu s populací lehce přesahujících 200 milionů bude pochopitelně řádově menší, přesto ovšem nezanedbatelný.
Pákistán je země, v které přituhuje. V únoru uvedla tamní vláda legislativu zavádějící jednu z nejpřísnějších světových cenzur internetu. Ministerstvo zahraničí USA vydalo tehdy v reakci prohlášení, že to znamená krok zpátky pro svobodu projevu i pro digitální ekonomiku.
New restrictions on social media platforms in #Pakistan could be setback to freedom of expression & development of digital econ. Unfortunate if Pakistan discourages foreign investors & stifles domestic innovation in such a dynamic sector. Encourage discussion w/ stakeholders. AGW
Facebook, Google a Twitter dokonce netradičně spojily síly a pohrozily, že z Pákistánu odejdou. Výsledkem bylo jisté zmírnění. Není ovšem pravděpodobné, že by s něčím takovým mohl TikTok počítat také.
Kam dál?
S TikTokem to vypadalo nahnutě i v USA. V tuto chvíli se ale zdá, že jsou lip-sync tanečky pro americké publikum zachráněny. Donald Trump není proti dohodě společností Oracle a Wallmart s vlastníkem TikToku, ByteDance. Měly by vytvořit entitu TikTok Global, která bude sídlit v USA a bude obsluhovat tamní uživatele.