Twitter testuje nákupní sekci
Etablovaná sociální média už nehledají při snaze o monetizaci žádné výmluvy. A platí to i pro Twitter, který byl v červených číslech po většinu své historie. Několik kvartálů to ovšem už neplatí a chce se v hladině zisků udržet nadále. Pomoci mu k tomu i „Nákupní modul“ (Shop Module).
Ten je dostupný od půlky minulého týdne v USA a jde o možné „e-shopové rozšíření“ k byznys účtu na Twitteru. V základním nastavení vypadá jako úzký carouselový pruh s nabídkou produktů pod představením účtu. Jak ukazuje GIF níže, jde ovšem přímo z něj nakoupit.
Twitter k tomu uvedl: „Lidé mluví o produktech na Twitteru každý den. Jsme tak nadšení z toho, jak tyto začátky Nákupního modulu mohou postavit most mezi lidmi, kteří produkty na Twitteru objevují a mluví o nich, a těch, kteří je reálně nakupují.“
V pilotní verzi má k modulu zatím přístup jen zhruba tucet značek, například GameStop a Arden Cove. Zatím není zveřejněn žádný časový plán spuštění pro další značky či země. Je ale zřejmé, že toto e-commerce rozšíření může mít nemalý potenciál.
Nakupování z tweetů
Dalším e-commerce milníkem pro Twitter může být nakupování z tweetů.
Zdroj: Yasser Massoud
O něm mluvili zástupci Twitteru v březnu tohoto roku v rámci tzv. Analyst Day věnovaného představováním novinek a dalšího směřování platformy. Tehdy na něm také padlo:
„Víme, že lidé chodí na Twitter komunikovat se značkami a diskutovat o svých oblíbených produktech. Dokonce jste si možná všimli, že některé firmy již vyvíjejí kreativní způsoby, jak umožnit prodej na naší platformě. Tato poptávka nám dává důvěru v sílu kombinace konverzace v reálném čase s angažovaným publikem, které má zájem nakupovat . Představte si, že snadno objevíte a rychle zakoupíte nový produkt péče o pleť nebo módní tenisky od značky, kterou sledujete, jen několika kliknutími."
Představit si to není nic těžkého. Přesně to mohou dělat uživatelé na Facebooku, Instagramu, ale třeba i na Pinterestu. Twitter v tomto ohledu zkrátka dohání vlak. Dlouho totiž nebyl přesvědčen o tom, že e-commerce ve smyslu prodejů na samotné platformě by měla být také jeho směřováním. To se ale změnilo a je jasné, že technologické zaostávání v této oblasti už nebude trvat dlouho.
Zdroje: Twitter