U2 se začíná album zdarma vyplácet. Razantně zvýšilo prodeje starších desek kapely

15. 9. 2014 | Petr Michl
U2 zjišťují, že distribuce alb zdarma nese své ovoce. Uživatelé iTunes jsou zaujati a začínají kupovat za peníze starší alba kapely.

U2 zjišťují, že distribuce alb zdarma nese své ovoce. Uživatelé iTunes jsou zaujati a začínají ve velkém kupovat za peníze starší alba kapely.

Irská rocková skupina U2 minulý týden předvedla nejgrandióznější uvedení hudebního alba v historii. Nejen, že bylo spojeno s keynote společnosti Apple k představení nových iPhonů 6 a iWatch, ale jeho součástí bylo poskytnutí alba Songs of Innocence zdarma pro půl miliardu uživatelů iTunes, a to až do 13. října. Dosah písní byl navíc pojištěn tím, že nová deska byla bez ptaní nahrána přímo do iPhonů a iPadů uživatelů s nastaveným auto-uploadem u jejich iTunes účtu.

U2 se to začíná vyplácet, a hned několikrát. Deska je zadarmo pro fanoušky, ale U2 za ni zaplatil Apple. Dle portálu Musically Apple investuje do marketingu spojeného s novým albem U2 100 milionů dolarů. Tato suma ale zahrnuje i propagaci nových zařízení Applu, u kterých budou Songs of Innocence využity. Přesnou částku pro Bona a jeho družinu tedy neznáme, ale alespoň jednotky milionů dolarů lze předpokládat.

Dalším pozitivním efektem je to, že lidé jsou novým albem zdarma natolik zaujati, že si neváhají kupovat starší desky kapely za skutečné peníze. V jedno chvíli měla skupina ve čtvrtek v žebříčku TOP 200 na iTunes 26 nejprodávanějších desek. Navíc se jejich best of album U2 18 Singles ve 46 zemích umístilo v nejlepší desítce nejprodávanějších nahrávek. Tomu říkáme pořádná marketingová pecka!


Komentář U2 k vydání alba Songs of Innocence zdarma


Frontman skupiny, Bono, napsal na webu  U2.com:

„Pravděpodobně jste si všimli, že album je zdarma na U2.com. A je také díky Applu zdarma pro všechny na iTunes. Koupili ho (Apple - pozn. red.) k oslavě desetiletého výročí naší reklamy na iPod a také jako dárek všem jejich hudebním zákazníkům. Je to zdarma, ale zaplacené. Protože, když za to nikdo nic nezaplatí, nejsme si jistí, že hudba gratis, je tak úplně zadarmo. Obvykle na ní doplatí podoba umění a taky umělci... což má velké důsledky, ne pro nás v U2, ale pro budoucí muzikanty a jejich hudbu... všechny písně, které ještě mají být napsány talenty budoucnosti... těmi, kdo se potřebují uživit, aby je napsali."

K možná až trochu násilnému tlačení jejich hudby se Bono vyjádřil:

„Lidé, kteří nikdy neslyšeli naši hudbu, nebo se o ni ani vzdáleně nezajímali, si nás mohou poprvé přehrát, protože jsme v knihovně (iTunes - pozn. red.)... Skutečně neuvěřitelná situace z 21. století. Přes 500 milionů lidí... to je miliarda uší. A lidé, co nemáte zájem si nás poslechnout, berte to takto: Krev, pot a slzy pár irských chlápků jsou ve vašem spamu."


Zdroje: Musically, Mashable

Štítky dokumentu: Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: