V kampani festivalu EKOTOPFILM září psolev Simba nebo prasonosorožec Naira
Mezinárodní filmový festival EKOTOPFILM možná zní jako akce, na které se sejdou tak členové Greenpeace a přátelé hnutí Duha. Doprovodná kampaň z dílny agentury Mark/BBDO na něj ovšem zve s takovou přesvědčivostí, že by účast měl zvážit každý, komu se někdy v životě líbil přírodopisný dokument.
Hlavní myšlenkou kampaně, která běží v televizi, rádiu, outdooru a online prostředí, je totiž, že v těchto dokumentech docházejí herci. Role lva pustinného se tak musel ujmout pes, nosorožce bíléhp prase domácí a papouška kakadu holubi z ulic města.
Záběry evokující africkou savanu natočené ve skutečnosti poblíž Loun a styl vyprávění známý z top dokumentů BBC jsou jasnými důkazy skvělé exekuce. Prase rochnící se v bahně s klem přidělaným popruhem vypadá ovšem vtipně a žalostně zároveň, stejně jako ridgeback s chemlonovým „lvím" doplňkem vzdáleně připomínajícím hřívu
O něco méně pompézní je spot s papoušky kakadu. Sílu má ale i samotný claim: „Dochází nám herci. Přijďte, dokud se je na co dívat."
Festival EKOTOPFILM probíhá od soboty 15. října do středy 19. října v pražském Hotelu Olšanka a představí na 200 filmů z celého světa.