Války značek jsou opět tu. Pepsi tvrdí, že s ní by nejen jídlo od McDonald's chutnalo lépe
V Austrálii už nemají léto a chystají se na zimu, konkurenční boj mezi společnostmi PepsiCo a Coca-Cola je tam ovšem ve vyloženě horké fázi. A PepsiCo přitom cílí na hlavního konkurenta skrze fast-foodové řetězce, které nabízí ke svému menu primárně nápoje z portfolia Coca-Coly.
28. května u příležitosti Mezinárodního dne hamburgerů přistoupila PepsiCo ke guerillové kampani, při níž doplňuje hlavní reklamní poutače u několika fast-foodových řetězců. Pořídila si za tím účelem dodávku s vysunovací tyčí, na které dlí nápis „Tastes better with Pepsi Max“.
Dle výrobce doplňuje chuť Pepsi Max (tedy Pepsi bez cukru, pozn. red.) velmi dobře burgery. Své „tvrzení na tyči“ proto přistavili vedle vybraných poboček McDonald's, Hungry Jack's a Five Guys v Sydney.
Přímo ukázku instalace můžete vidět v následujícím videu.
Marketingová ředitelka ANZ, Snacks & Beverages pro PepsiCo, Vandita Pandey, uvedla v tiskové zprávě:
„V rámci projektu jsme se zaměřili na přípravu burgerů. Už dlouho víme, že Pepsi Max chutná lépe než náš hlavní konkurent… Vždy jsme byli značkou/vyzyvatelem a jsme nadšeni, že jsme ve spolupráci se společností Special Group vytvořili odvážnou a převratnou kampaň, která vzbudí pozornost..."
Cílem je, aby si všichni v Austrálii uvědomili, že jen s Pepsi Max chuťový zážitek ze svého oblíbeného jídla skutečně povýší. Na podporu tohoto tvrzení pak rozdává PepsiCo v rámci partnerství s Uber Eats půl milionu plechovek Pepsi Max po celé zemi. Ty budou dávány k dovážkám jídla jako dárek, a o to víc pak mají překvapit a potěšit.
Právě tato část kampaně je poměrně nákladnou, ale když „bojujete s desítkami let objednávek ze zvyku“, létají u toho očividně plechovky. Harry Neville-Towle, kreativní ředitel Special Group, k tomu dodal:
„Bojujeme proti léta, ba dokonce desetiletí trvajícím zvyklostem v objednávání. Abychom Austrálii probudili k využití lepší alternativy, přenesli jsme naše poselství k Mezinárodnímu dni burgerů do Mekk skvělých burgerů a na území našeho konkurenta, abychom naše sdělení předali tam, kde bude mít největší dopad."
„Nápis na sloupu na dodávce zněl na začátku dost jednoduše. Ale mobilní pneumatický stožár, který dokáže udržet těžký předmět podobný plachtě v mírném větru, zřejmě není moc stabilní. Dokonce jsme při tom ztratili jeden stožár, který jsme museli poslat zpět do Itálie, a v krátké době vyměnit za jiný místní. Děkujeme (a zároveň se omlouváme) našim výrobním partnerům,“ přiblížil úskalí guerillové kampaně Max McKeon, další z kreativců z agentury Special Group.
I z toho důvodu v Sydney přistoupili k dalším „únosům“ venkovních neonů fast-foodů. A to v nočních hodinách v místech, kde mohli svůj vzkaz vedle nich promítnout na zdi. Jde zkrátka o guerillovou operaci, které jede ve dne i v noci.