VAS od 3M dovede předpovědět vizuální dopad reklamních projektů
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Praha, 10. prosince 2009. Společnost 3M vyvinula novou online službu Visual Attention Service (VAS), která vyhodnocuje dopad a úspěšnost reklamního projektu. Pomůže tak při tvorbě reklamního projektu a definici hlavního sdělení. Pro vlastníky značek, designéry nebo reklamní, marketingové a mediální agentury by tato technologie mohla představovat skvělý nástroj pro dosažení stanovených cílů. Kreativní tvůrci reklamy mohou díky službě 3M analyzovat navrhované vizuální prvky a zjišťovat, které více anebo naopak méně upoutají pozornost publika.
Aplikace prošla rozsáhlým testováním za účasti agentur a poradenských společností z celé Evropy - včetně SMP, William Martin Productions a Think Eyetracking. „VAS je patentovaný software, který se opírá o 30letý akademický výzkum a přináší do rozhodovacího procesu objektivní informace. Doplňuje tak tradiční metody, jako jsou oční kamera nebo výzkum focus groups, a přináší automatizovaný prediktivní model, který určuje, jak účinné jsou vizuální prvky použité v reklamě,“ říká Andrew Hicks, Market Development Manager evropské divize 3M Display & Graphics.
Fotografie, grafiku, koncepty obalů a další reklamní návrhy lze nahrát na web a otestovat v různém kontextu a umístění. VAS materiál rychle zanalyzuje a odhadne, na které vizuální prvky se lidé spíše zaměří a kterých si naopak téměř nepovšimnou. Tato nestranná zpětná vazba pomáhá stimulovat správné rozhodování a dosáhnout stanovených cílů.