Visa se připravuje na budoucí digitální ekonomiku rebrandingem značky
Visa je jednou z nejznámějších spotřebitelských značek na světě. Je přítomna ve 200 zemích, přijímá karty na 70 milionech prodejních místech a v peněženkách spotřebitelů po celém světě se nachází 3,6 miliardy kusů plastových karet s logem Visa.
Za posledních pět let společnost investovala 9 miliard dolarů do technologií, aby mohla poskytovat odlišný soubor produktů, služeb a výhod, než má konkurence. Mezi ty patří například platby kryptoměnami, platby v reálném čase nebo zahraniční obchodní platby.
Generální ředitelka VISA pro globální marketing, Lynne Biggar, uvedla:
„Lidé znají značku Visa velmi dobře jako způsob placení. Potřebují ale také vědět, že je mocným nástrojem pro získávání plateb a pro zajištění hladkého a bezpečného pohybu peněz z jakéhokoliv bodu A do bodu B pro jakoukoliv dvojici odesílatelů a příjemců bez ohledu na kontext. Vzhledem k tomu, že se svět znovu otevírá a peníze se stále více pohybují novými způsoby, je nejlepší čas ukázat práci, kterou děláme a dopad, který může mít účelově zaměřená značka na to, aby umožnila jednotlivcům, podnikům a ekonomikám prosperovat."
Nové logo, které bylo vyvinuto ve spolupráci s firmou Mucho zabývající se designem značky, bude v průběhu roku 2021 postupně uvedeno na více než 200 jednotlivých trzích a vyvrcholí uvedením nové identity značky koncem tohoto roku.
Kromě mírně nové barevné palety a podpůrných doplňků značky se jedná o jemně působící nový symbol, který podle Lynne Biggar definuje roli Visa jako globální sítě. Tímto symbolem je znak rovnosti v barvách Visa, který představuje závazek společnosti jako firmy, která zpřístupní obchodování všem.
Níže si můžete prohlédnout vývoj podoby loga značky.
Logem to však nekončí. Společnost vytvořila ve spolupráci s kreativní agenturou Wieden + Kennedy kampaň s názvem „Meet Visa”. Krátké video představuje společnost jako síť, která lidem po celém světě umožňuje přesouvat peníze z jednoho místa na druhé. První televizní reklama měla premiéru během zahajovacího ceremoniálu olympijských her v Tokiu a poběží po celou dobu her. Visa je totiž exkluzivním partnerem OH v oblasti plateb.
Nový vzhled Visa navazuje na přijetí multisenzorického marketingu, který zahrnuje animace, zvuk a vibrace, aby si lidé spojili její značku.
Zdroj: Visa
Tip redakce:
Připomeňte si i tradičního rivala Visy, který se k rebrandingu odhodlal před 2 lety. Mastercard dokonce ze svého loga odstranil název.