Vyhozené mandarinky útočí! IKEA o svátcích bojuje proti plýtvání potravinami
Jedním z dlouhodobých cílů značky IKEA je udržitelnost a ekologický životní styl a s ním spojené omezování plýtvání jídlem. A právě tento fenomén, který každoročně sílí díky svátečním hostinám, se rozhodla IKEA na několika světových trzích akcentovat v letošní vánoční kampani, která vzniká ve spolupráci s agenturou BBDO Russia.
Až 1 třetina veškeré potravinové produkce skončí v koši, což ročně dělá 1,3 miliard tun jídla – neskutečné, že? A jednou z cest, jak se plýtvání vyhýbat, je třeba jeho opakovaná konzumace, správné skladování zbytků v lednici a racionální plánování v rámci domácnosti. IKEA se rozhodla na tento problém upozornit po svém, pomocí velkolepého reklamního spotu, který ukazuje, jak velký problém může plýtvání pro planetu být.
Pohádkově zasněžený spot s dobrým koncem pro ruskou pobočku IKEA režíroval věhlasný režisér, Ilya Naishuller, který stojí mimojiné za hudebními videoklipy pro kapelu Leningrad nebo za videoklipem The Weeknd s názvem False Alarm. Sám reklamní myšlenku okomentoval:
„Každé sváteční období je tradičně spojeno s chystáním slavnosti. To občas znamená, že máme krásná setkání s nadbytkem pokrmů, které potom končí v odpadcích. Myšlenkou spotu bylo vyprovokovat diváka, aby si položil otázku, kolik jídla skutečně musí chystat a aby se pokusil zamyslet nad uchováním zbytků, třeba pomocí levných potravinových krabiček IKEA.”
Celý spot vznikal netradiční cestou, kdy nebyl čas na drahé CGI a složitou postprodukci a tak byly všechny potraviny točeny reálně a následně dosazeny do spotu, což Naishuller komentuje:
„Všechny mimozemské prvky byly natočeny pomocí topshotu na desce stolu, což je něco, co jsem nikdy předtím neudělal, a byl to úplný úlet!”
V Dánsku zase straší
Podobnou cestou a o něco roztomilejším spotem se vydala také dánská IKEA, ta na plýtvání potravinami naopak upozorňuje pomocí animovaných potravinových duchů, kteří vám budou strašit v kuchyni, pokud budete jídlo vyhazovat.
Na spot se podívejte níže.