Vysoká škola podnikání v Brně jebe mainstream
Boj o vysokoškolské studenty je tvrdý, obzvláště to pak platí pro soukromé vysoké školy. Tomu odpovídá i nová kampaň Vysoké školy podnikání v Brně, která klestí cestu ke vzdělání za doprovodu internetových memů. Její reklama se s tím nepáře a se svým sloganem „Jebat mainstream" se nijak nestydí za to, že cílí na outsidery.
Podle statistik se v letošním roce zapsalo k maturitě celkem 80 281 studentů. K testům se v řádném termínu dostavilo pouze 65 270 studentů. U písemných maturit přitom neuspělo 15,7 % studentů. I v září tak VŠ stále mají možnost získat studenty, kteří si dodělávají maturitu v opravném termínu. V minulém akademickém roce se na brněnské soukromé vysoké školy přitom zapsalo 604 studentů. Aktuální kampaň tak cílí na tento „pozdní sběr".
„Platí všeobecná představa, že po střední škole každý pokračuje na vysokou školu. Je to prostě takový mainstream. Pokud se člověk tomuto směru vymyká, např. nedostane se na vysokou školu, nepodaří se mu na poprvé maturitní zkouška atd., začne pociťovat nejistotu a tlak ze svého okolí. Vidí ostatní, kteří si jedou svoji „úspěšnou“ nalajnovanou budoucnost a začne pochybovat o svých schopnostech.
Naší kampaní chceme tyto „outsidery“ podpořit a vzkázat jim, ať se vykašlou na mainstream a najdou si svoji vlastní cestu k úspěchu. V tom jim má pomoct právě Vysoká škola podnikání v Brně," uvádí ve své tiskové zprávě brněnské centrum inovativní spolupráce UNIFER, které je autorem kampaně. Nebojí se dokonce říct, že: „Způsob kampaně ukazuje směr všem, kteří si myslí, že už žádná cesta neexistuje."
Slogan je přizpůsobený několika reklamním nosičům. Lidé se tak setkají s těmito verzemi:
-
- JEBAT MAINSTREAM
- JEB*T MAINSTREAM
- J*B*T MAINSTREAM
- !#$@* MAINSTREAM
Kampaň doplňuje microsite www.vspbrno.cz, která je podporována PPC kampaní. Z velké části jsou využívané také OOH formáty reklamy. Mezi ty patří:
-
- Billboardy
- CLV
- Bannery na Hlavním nádraží v Brně
- Plakáty v MHD
- A jako specialita také plakáty na WC v brněnském klubu Fléda.
Poslední umístění možná souvisí s definicí cílové skupiny. Kampaň vám může přijít jako další z řady propagací vysokých škol, která je za hranou slušnosti a důstojnosti spojené s terciárním vzděláváním, nebo naopak jako něco, co je skutečně cool - ostatně styl některých upoutávek na TV stanici Prima Cool to připomíná. Upřímně nejsme schopni se přiklonit ani na jednu stranu. Kdo jste seděli krátce po vaší opakované maturitní zkoušce opilí na záchodě klubu Fléda a nevěděli, co se životem, hoďte kamenem.