Konečně! Facebook pracuje na dislike tlačítku
Asi každému z nás už někdy na Facebooku chyběl. Ne nemluvíme o nadhledu nebo smyslu pro humor, ale o dislike tlačítku. Všichni už totiž chtěli dát nějakému příspěvku „palec dolů". Mark Zuckerberg nyní oznámil, že na dislike tlačítku již pracují.
Stalo se tak v rámci jeho pravidelného Q&A setkání v Menlo Parku, které se odehrálo včera. „Lidé se v průběhu let na dislike tlačítko ptali, pravděpodobně jich byly stovky, dnes je speciální den, protože dneska mohu říct, že na něm pracujeme a velmi brzo může dojít k jeho testu," uvedl Mark Zuckerberg novinku.
Zuckerberg již v prosinci minulého roku prohlásil, že o něčem jako o dislike tlačítku uvažují, a zároveň se vyjádřil ve smyslu, že případný „palec dolů" by měl být silou dobra a to se odrazilo i na jeho včerejším doplnění překvapivé informace: „Nechceme, aby se Facebook změnil ve fórum, kde budou lidé hlasovat, zdali se jim příspěvky lidí líbí nebo nelíbí. To nezní jako druh komunity, kterou bychom chtěli vytvářet. Nechcete sdílet okamžik, který pro vás byl v konkrétná den důležitý, a pak se dívat, jak tomu někdo dává negativní hlas." Celou odpověď si můžete poslechnout níže:
Tehdy také uvedl, že lidé by rádi na Facebooku rádi vyjádřili jednoduše širší škálu emocí. K některým příspěvkům se lajk nehodí, a lidé je tak převážně jen sdílí. To se děje například u zpráv o přírodních katastrofách nebo o úmrtích známých osobností. Někdy s příspěvkem souhlasíte, ale dát mu like vám přijde nevhodné až cynické. Výjimku samozřejmě činí ti, kdo mají vlastní pojetí toho, co pro ně like znamená, jako například Zdeněk Škromach, který lajkuje vše, co přečetl. Takoví lidé jsou však přece jen v menšině.
Zdroj: www.facebook.com
Facebook už v tomto roce oznámil, že bude analyzovat interakci uživatelů a jejich zájem o příspěvky mimo počítání klasických lajků, komentářů a sdílení i měřením času, po který se příspěvek zobrazuje v jejich zorném poli na displeji. Dislike tlačítko je oproti tomu ale přeci jenom velice jednoduchý a silný nástroj. Zuckerberg uvedl, že vývoj různých variant jeho využití byl ale překvapivě složitý.
Neuvedl také, zdali se dislike bude objevovat i u stránek značek. Z obchodního hlediska totiž u nich dává ještě menší smysl než u těch uživatelských. V rámci kruhu přátel se dá totiž oproti firemním profilům předpokládat o mnoho větší shovívavost. Je tak dost možné, že dislike tlačítko nebude v podobě palce dolů vedle klasického lajku, ale bude skrytější někde v drop down menu vyvolaného kliknutím na pravý horní roh příspěvku. Možná bude dokonce i významově zmírněno. Na rozřešení toho, zdali se máme těšit na „To se mi nelíbí", nebo spíše na „Je mi to líto", si ale musíme počkat.