Výzkum: Remarketing vnímají lidé převážně pozitivně
Remarketing je jedna z nejpoužívanějších a nejúspěšnějších strategií online kampaní poslední doby. Cílí na ty, kteří již projevili nějaký zájem o produkt či službu – ať už to bylo otevřením html verze newsletteru, navštívením produktovém stránky nebo dokonce strčením produktu do košíku, ale nedokončením objednávky. Pokud je takovým lidem zobrazena správná reklama připomínající jim jejich předchozí akci, je tu velice slušná šance na nákupní konverzi. Záporem ovšem je, že se lidé mohou cítit na webu pronásledováni a vnímají tak reklamu negativně. Společnosti Adroit Digital a Toluna spojily své síly pro vytvoření výzkumu, který by vyčíslil, jak lidé skutečně remarketing vnímají. Odpověď na základní otázku byla poměrně jasná, většina lidí si všímá reklam na produkty, na které se už na stránkách dívali.
Poté, co jste prohlíželi konkrétní produkt, všimli jste si při dalším surfování po internetu, že se vám zobrazuje reklama, která ho propaguje?
Zdroj: marketing.adroitdigital.com
Pozitivní informací je, že u vnímání remarketingu převažují pozitivní dojmy (30 %) nad těmi negativní (11 %), většina lidí ho přijímá neutrálně (59 %). Především se ale potvrzuje, že remarketing funguje.
Když jste si těchto (remarketingových) reklam všimli, jak jste je vnímali?
Zdroj: marketing.adroitdigital.com
V souladu s tím je i informace o počtu stránek navštívených americkými nakupujícími při jejich posledním online nákupu. Polovina z nich navštívila alespoň dvě stránky a 8 % z nich dokonce více než 5 stránek. To značí, že výběru dali více času a rozhodovali se mezi několika variantami. Této skupině může remarketing rozhodně posloužit jako připomínka, na kterou stránku by se pro nákup měli vrátit.
Remarketing je tedy účinný a pozitiva z něj plynoucí převáží stinné stránky. I tak je radno nespoléhat se na to, že ho „lidé vnímají převážně pozitivně". V dalším dnešním článku si přečtěte, jak nestrašit zákazníky remarketingem.
Zdroj: marketing.adroitdigital.com