Výzkum: Zákazníci se o nákupu online rozhodují čím dál déle
Ačkoliv impulzivní nákupy jsou stále častější, nová studie společnosti Rakuten Mediaforge ukazuje, že průměrný zákazník čeká s nákupem necelých 10 dní. Nejkratší dobu se lidé rozhodují překvapivě nad dovolenými, nejdéle nad módou.
Zdroj: CC, Johan Larsson, Flickr
Poté, co je osloven první reklamou trvá běžnému nakupujícímu průměrně 233 hodin, než provede objednávku. Nejvíce nákupů bylo provedeno na počítači, za pozornost ale stojí i nárust nákupů přes tablety. Ty dle tohoto britského výzkumu momentálně tvoří zhruba 10 % veškerých objednávek. Nejčastěji zákazníci skrze ně pořizovali luxusní módu, dovolené a především děťské produkty. Poslední zmíněné tvořily největší podíl všech tabletových objednávek a zároveň byl u nich rozhodovací proces nejkratší. Matky na mateřské pravděpodobně nemají čas příliš rozvažovat a možnost objednat si prakticky odkudkoliv je minimálně praktická.
Studie také ukázala, že se značkám značně vyplatí investovat do remarketingu. S větší rozptýleností zákazníků a delším nákupním časem je stále více potřeba se připomínat. Potenciální zákazník totiž obvykle interaguje se značkou dvakrát až třikrát. Retargeting podle výsledků Rakuten Mediaforge vedl k 8 % nákupů v oblasti módy, 11 % v luxusní módě a 14 % v oblasti cestování. Vysoký úspěch měly i interaktivní bannery, které urychlily rychlost konverze až o 44 %.
Konverzní cesta bývá mnohdy dlouhá a značky musí vynaložit velké usilí, aby zákazníka neztratily. Je potřeba oslovovat zákazníky v rámci více kanálů, kreativním a zajímavým způsobem.
Zdroj: MobileMarketingMagazine