Výzkum Advertiser Perceptions: Reklamní rozpočty pro sociální média budou strmě růst
Pravidelný půlroční výzkum společnosti Advertiser Perceptions zpovídal mezi zadavateli reklamy téměř 1200 osob s rozhodovací pravomocí. Výsledky jsou logické. V době, kdy se Facebook chystá na rekordní primární úpis akcií a Twitter hledá nové cesty, jak inzerovat reklamní sdělení, nehodlají sociální média ignorovat. 59 % z dotazovaných prozradilo, že reklamní rozpočet pro sociální média na příštích 12 měsíců zvýší – opačnou cestou se z nich vydá jen 4 %.
V průměru pak u dotazovaného vzorku pro dané období reklama v sociálních médiích ukrojí 27% z celkového „digitálního rozpočtu“. V minulých 12 měsících to přitom bylo pouhých 22 %. Je zřejmé, že přírůstky v „sociální“ reklamě budou na úkor tradičnějších způsobů online propagace, jako je affiliate marketing nebo textová kontextová reklama ve vyhledávačích.
Mezi dotazovanými bylo 60 % zástupců mediálních agentur a 40 % marketingových pracovníků reprezentujících přímo značky. Vybraní přitom reprezentovali 100 největších amerických zadavatelů reklamy dle portálu Ad Age. Ze dvou zmíněných skupin byla více okouzlena sociálními médii ta druhá, přičemž racionalizace této inklinace reálnými čísly, odhalujícími například ROI, nebyla příliš častá. Změnu reklamní strategie směrem k digitálním kanálům a sociálním médiím deklaroval již třeba Procter & Gamble, ostatní zkrátka následují trend.
Zdroj: www.adage.com