Vzhled Facebooku se změní napevno od září
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
Facebook provádí iterace změn svého vzhledu poměrně často. Ta, co nastane 1. září pro jeho desktopovou verzi, je ale nejvýraznější za hodně dlouhou dobu.
Oznámena přitom byla již na konferenci F8 v roce 2019 jako největší změna za poslední dekádu. Uživatelé ji mohou mít aktivní od letošního května. Mnoho z nich, včetně autora tohoto textu, ovšem dosud využívali možnosti „přepnout zpět na klasiku“.
V novém designu mizí modrý pruh jako „menu lišta“, místo něj je design mnohem více minimalistický a bílý. Dominantnější je postavení Stories navrchu feedu a i na desktopu je mnohem obtížnější vidět na obrazovce najednou více příspěvků. Pozitivem je pak možnost tmavého režimu, který méně unavuje oči při používání v noci.
Pokud máte přesto k novému designu odpor, můžete si užít bohužel už jen posledních pár dnů. Na stránce s nápovědou jak přepnout na „klasický Facebook“ totiž přibyla věta: „Od září budou mít nový vzhled Facebooku všichni uživatelé.“
We're introducing the new https://t.co/t0PZL74vjg website built using the @Reactjs family of technologies.
— Alexandru Voica (@alexvoica) May 8, 2020
Announced at F8 2019, this will be the web experience globally - it’s faster, easier to use, and gives your eyes a break w/ Dark Mode: https://t.co/WWGG6cOwk7
pic.twitter.com/1dTqjkKlIO
V květnu zdůraznil Alexandu Voica, který ve Facebooku zastává pozici Technology Communications Manager pro oblast EMEA, že se v posledních letech hodně zaměřovali na mobilní zkušenost a ta desktopová zaostávala. Jedním z velkých benefitů nové změny má být vyšší rychlost. To potvrzuje i Ashley Watkins, jež v článku věnovaném technické stránce věci říká:
„Facebook byl spuštěn v roce 2004 jako velmi jednoduchá PHP stránka. Časem jsme na ni nabalili vrstvu za vrstvou nové technologie, abychom přinesli více interaktivních prvků. Každá z těchto změn stránka postupně zpomalovala a učinila těžší její údržbu.“
Samozřejmě každá změna designu je po zásluze odměněna brbláním, v tomto případě se tak ale děje ve větší míře i z odborných kruhů. Někdo za změnou a módem fungování „jeden příspěvek na obrazovku“ vidí například to, že takto všechny reklamy ve feedu dostanou alespoň na okamžik scrollu větší pozornost.
Ve výsledku si ale budeme muset zvyknout všichni a za rok si většina z nás ani nevybaví detaily toho, jak vypadal stávající design.