WebTop100 podcast: s Přemyslem Víchou o opětovném vzestupu Patro.cz a e-commerce v době nejistoty

30. 6. 2022 | Michal Mládek
Patro.cz patřilo mezi první velké e-shopy v Česku. Značka ale v průběhu let značně vyklidila své pozice. O úspěšnou renesanci se nyní snaží Přemysl Vícha. V novém WebTop100 podcastu prozrazuje, co vše to obnáší, ale také přibližuje aktuální situaci na scéně české e-commerce, která je hodně jiná než „covidová doba e-hojnosti“.

Přemysl Vícha

Zlínská skupina NWT patřící rodině Vítků je na tuzemském trhu významným hráčem v mnoha segmentech. V devadesátých letech spustila jeden z nejstarších e-shopů u nás, Patro.cz. E-commerce nicméně s přibývajícími nohami byznysu, jako třeba divize agro, ICT, elektro, nebo třeba pasivní domy, ustoupila do pozadí.

Po delším období zakonzervovanosti se Patro.cz a obecně celá e-business divize NWT nadechla k rozmachu v covidové době. Stalo se tak právě pod vedením Přemysla Víchy, který je hostem WebTop100 podcastu. Nešlo přitom jen o schopnost reagovat na zvýšenou poptávku, ale také o technologické a marketingové investice. I nyní v době ekonomického útlumu pokračuje tato divize v kontinuálním rozvoji.

„Růst v době Covidu jsme se snažili řídit rozumně. Nenabrali jsme na sklad nadstandardní zásoby zboží, u kterého bychom teď měli problémy se ho zbavit,” říká v průběhu rozhovoru Přemysl Vícha. Ostatně kolem aktuálního trendu ochlazení e-commerce sféry po dvouleté covidové hojnosti se točí velká část našeho povídání. „Lidé se za covidu zásobovali produkty, které potřebovali. Trh je proto momentálně dost nasycen a nějakou dobu bude trvat, než se v lidech opět probudí potřeba více nakupovat. Na hromadě e-shopů se teď klient může paradoxně setkat i s poklesem cen z důvodu přeplněnosti skladů, zapříčiněné právě bezhlavým nakupováním (na sklad) v době covidu. Nebude to ale trvat dlouho,” predikuje Vícha.

V rozhovoru se mimo jiné věnujeme:

  • čtyřiadvacetileté historii Patra.cz v kostce

  • klíčovým technologiím, které umožňují e-shopu znovu růst

  • aktuálním i nedávno minulým tržním trendům

  • výzvám a trendům spojeným s logistikou

  • vývoji nákupního chování českých zákazníků

  • přístupu Patra k rozvoji webu a marketingové komunikaci

 

Přejeme vám příjemný poslech.

 

Rozhovor si můžete také najít na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.

 

Tip redakce

Ctirad Sára se k módnímu odvětví dostal už na počátku své kariéry, kdy se živil jako fotograf. Fotografie byla částečně disciplínou, která mu umožňovala prezentovat veřejnosti kus své tvůrčí duše. Touha vytvářet přece jen něco hmotnějšího a záliba v módních trendech pak položila základ k tvorbě prvních konceptů dřevěných motýlků pro muže a založení značky BeWooden.

V podcastu mimo jiné rozebíráme:

  • Vznik, rozvoj a klíčové momenty BeWooden

  • Přístup k řízení firmy 

  • Kreativní proces a zdroj inspirace pro výrobu nových produktů

  • Nejdůležitější komunikační kanály

  • PR a community management

  • Plány do budoucna


 

Rozhovor si můžete také najít na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.

 

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: