YouTube Select přináší českým inzerentům možnost cílit reklamu na speciálně vybrané balíčky kanálů a videí
Dnešním dnem začíná YouTube českým inzerentům nabízet další způsob, jak efektivně oslovit diváky této platformy reklamou. Jde o reklamu umístěnou u videí a kanálů, která jsou vhodná pro konkrétní cílovou skupinu dané služby či produktu. Inzerenti si nyní budou moci vybrat z dvanácti již přednastavených obsahových balíčků, tzv. Lineups. YouTube touto službou propojuje svých 6,5 milionu dospělých diváků v České republice s tím nejkvalitnějším obsahem, který platforma přináší. Nově bude díky YouTube Select možné uzavírat speciální partnerství, například sponzorovat určitý kanál, téma nebo hudební či sportovní livestream.
YouTube disponuje jednou z nejrozsáhlejších knihoven videí na světě. V tomto nepřeberném množství však může být pro inzerenty problém vybrat obsah, který je nejvhodnější právě pro jejich značku. YouTube proto spojil potřeby inzerentů se zájmy diváků a vytvořil v rámci YouTube Select sadu obsahových balíčků, kterým se celosvětově říká Lineups. Celý tento unikátní ekosystém partnerství přináší také vyšší prostředky z inzerce pro samotné tvůrce obsahu a podporuje je v jejich další tvůrčí činnosti.
„Jedná se o tematické balíčky obsahu například v kategoriích krása a móda, zábava, auta, nebo sport. Každý Lineup je vytvořen tak, aby splňoval ty nejpřísnější požadavky zadavatelů jak na kvalitu, tak velikost osloveného publika, tedy takzvaný zásah,“ vysvětluje Petr Houzar, obchodní ředitel YouTube pro Česko a Slovensko. YouTube tým balíčky sestavil na základě následujících kritérií: oblíbenost a sledovanost daného tématu, kvalita obsahu, bezpečnost obsahu pro inzerenty a velikost zásahu. „Ten musí být srovnatelný s velikostí zásahu televizního. Inzerenti si ale samozřejmě budou moci sestavit balíček i sami, podle vlastních kritérií,“ dodává Houzar.
Mimo klasická témata jsou připraveny i sezónní balíčky. Ty přináší jednoduchý způsob, jak rozšířit dosah kampaní inzerentů na aktuálně nejpopulárnější videa, kanály trendujících tvůrců nebo aktuální singly v hitparádách.
Svoje zkušenosti s YouTube Select shrnuje Rostislav Čítek, Integrated Media Manager pro Česko, Slovensko a Maďarsko ze společnosti IKEA, který měl možnost si službu vyzkoušet v testovacím provozu: „V rámci brandových kampaní se obsah, vedle kterého se reklama zobrazuje, propisuje do vnímání značky uživatelem. Inovaci, kterou přináší YouTube Select, v IKEA vnímáme jako zásadní posun kontroly nad umístěním reklamy, který nám umožní lépe dosáhnout tohoto cíle a zároveň snadno doměřit dopad kampaně vůči značce. Vedle toho vidíme potenciál v rámci možností, které YouTube Select nabízí pro OTT, jejichž význam v mediální konzumaci na trhu neustále narůstá.“
Nová možnost speciálních partnerství
Novinkou, kterou YouTube Select zadavatelům přináší, je možnost uzavírat speciální partnerství. Nově bude možné například sponzorovat určitý kanál, společenské téma nebo hudební či sportovní livestream. To umožní zadavatelům reklamy oslovit nové cílové skupiny například v rámci sportovního či hudebního obsahu.
Více možností pro televizní obrazovky a nákupu pro tento formát
Lidé po celém světě začínají YouTube stále častěji sledovat i na největší obrazovce, kterou mají doma, tj. na televizi. YouTube proto připravil i lineupy obsahující vysoký podíl obsahu sledovaného na TV obrazovce. K možnosti cílit reklamu na chytré televize a prémiovému reklamnímu formátu “Masthead”, který již inzerenti hojně využívají, tak YouTube přidává další možnost, jak pracovat s divákem před velkou obrazovkou.
Novinkou a důležitým doplňkem k tradičním mediálním metrikám je spuštění tzv. Brand Lift měření na televizních obrazovkách. Značky tak od teď budou moci lépe měřit i hodnoty jako jsou „zvažování“, „povědomí“ či „nákupní záměr“.