Za maskou byl Mikýř. Záhadná kampaň ministerstva vnitra propagovala datovou schránku
Zdroj: jajsemdana.cz
Začala to několika videi na TikToku, na kterých je mladá bruneta a říká, že je Dana. Popisek ve video pak zní: „Ahoj, já jsem Dana a zatím vám neprozradím, kdo jsem. 8.2.2023 přijde oficiální odhalení na webu.“
Web jajsemdana.cz, účet jajsemdana, ale i symboly trojúhelníků odkazující na Kamila Bartošku alias Kazmu nebo čísla odkazující na „esenci virality z důvodu trapnosti“, Shopaholic Adel, mladé publikum zaujaly. Tři videa na TikToku mají dohromady přes 3,4 milionů zhlédnutí a téměř 10 tisíc komentářů.
Ahoj, já jsem Dana a zatím vám neprozradím, kdo jsem. 8.2.2023 přijde oficiální odhalení na webu.
Na YouTube pak najdete desítky reakčních videích, které záhadu řeší, probírají zjištěnou identitu dívky představující Danu, to, že se na jejím profilu na Instagramu objevil Kamila Bartoška, i to, jak moc grafika videí připomíná jeho One Man Show.
Kdo za projektem stojí skutečně? Najde někdo auto, které zakopal Kazma? K odhalení mělo přijít 8. února, ale to nějak nedopadlo.
Odpočet byl právě zrušen. Ten byl jednou z dalších indícií. Ve správný čas vyjde odhalení na povrch.
Vysvětlení tak přišlo až minulý týden, a to videem publikovaným Martinem Mikyskou alias Mikýřem. Velká záhada spočívala v tom, že DANA je datovou schránkou.
Šlo o součást kampaně ministerstva vnitra s cílem upozornit i mladší publikum na to, že i státní správa „žije ve 21. století“. O čemž má svědčit to, že téměř 2 milionům lidí a subjektů, OSVČ a nepodnikajícím právním osobám, bude zřízena do konce března datová schránka.
Kampaň zahrnující mnoho mediálních formátů a cílových skupin byla spuštěná již v říjnu 2022 a má stát 21 milionů korun. Zde představená součást celku mohla dle odhadů redakce přijít na vyšší statisíce. Vzhledem k dosaženému dosahu a engagementu jde o vysoce efektivně vynaložené prostředky. Taková čísla se podařilo dosáhnout díky chytrému odkazu na influencery, které pro publikum v dané věkové kategorii hýbou internetem. Navíc s bonusem, že do posledního okamžiku skrytou tváří byl právě Martin Mikyska, jenž si v současné chvíli dokáže český internet asi nejlépe „povodit“.