Záhrobní marketing - celebrity vydělávají peníze i po smrti
Díky moderním technologiím není pro herce už ani smrt překážkou v další kariéře. Mezi poslední ukázky posmrtného celebrity endorsementu patří digitálně oživená a upravená herecká ikona minulého století Audrey Hepburn.
Do jedné scény ze slavného filmu Prázdniny v Římě je totiž digitálně vložena čokoláda Galaxy. Audrey nejdříve hledá čokoládu ve své kabelce a pak si ji vychutnává na zadním sedadle auta.
Ale taková manipulace se lidem úplně nelíbí. Na druhou stranu se o reklamě zase mluví.
Není to první pokus o znovuoživení Audrey Hepburn. Ta už se nevědomky objevila v reklamě na černé džíny společnosti GAP. Ale ani tištěná reklama se duchů zemřelých hvězd nebojí.
Právě naopak. S hvězdami minulého století to mají firmy o něco jednodušší než s celebritami, které jsou stále naživu. Ví se, jaké emoce a hodnoty jsou s nimi spojovány a nehrozí už nebezpečí skandálu jako například v případě řady sportovců v čele s Woodsem, Armstrongem a Pistoriusem.
Audrey ale není jedinou hvězdou, která se objevuje v reklamních spotech dávno po svém odchodu ze scény. Marilyn Monroe, Marlene Dietrich a Grace Kelly oživil v roce 2011 Dior v reklamě na parfém, kde hrála i živá herečka Charlize Theron.
Ani časopis Forbes nepochybuje o tom, že i po smrti hvězdy vydělávají. Vydává totiž každý rok žebříček nejlépe vydělávajících mrtvých celebrit. Většina příjmů u řady z nich sice nepochází z jejich oživování v reklamách, ale i tak pomáhají některým udržovat přední příčky tohoto seznamu.
Michael Jackson je tak stále spojován s Pepsi a Bob Marley má zase svoji řadu nápojů.
V roce 2012 Pepsi podporovala reedici slavného alba Bad po 25 letech a v kampani Live for Now vytvořila speciální plechovky s obrázkem krále popu.
A kam to může pokračovat? Náznaky můžeme hledat v Americe. V létě se na festivalu Coachella objevil hologram zesnulého rappera Tupaca. Firma, která jej vytvořila, si udělala pěknou reklamu a také otevřela diskuzi o tom, že by by hologram mohl vyjet dokonce na turné.
Zdroje: www.brandchannel.com, www.forbes.com