Zákazníky přes sociální sítě získalo už 40 pct českých firem
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Nové zákazníky přes sociální internetové sítě typu Facebook úspěšně získaly už dvě pětiny českých firem. Daleko více je v tomto směru využívají malé než velké firmy, 49 ku 17 procentům. Vyplývá to z celosvětového průzkumu společnosti Regus.
Na rozdíl od 22 procent velkých českých podniků vyjádřilo 49 procent malých podniků v průzkumu přesvědčení, že hlavní využití sociálních sítí spočívá ve vytváření skupin zákazníků, jejich kontaktování a řízení. Ve světě využívá sociální sítě tímto způsobem 51 procent firem, a to i přesto, že třetina z nich je přesvědčena, že vytváření sociálních sítí nebude nikdy představovat významnou metodu navazování kontaktů se spotřebiteli a potenciálními zákazníky. Obchodní kontakty přes sociální sítě udržuje ve světě 58 procent firem.
České firmy za světem zaostávají i ve financích, které do komunikace přes sociální sítě investují. Část marketingových rozpočtů pro svou prezentaci na sociálních sítích zde vyčlenilo 15 procent firem. Aktivnější jsou malé podniky, u kterých je to 18 procent. Celosvětový průměr je však 27 procent.
Celých 54 procent českých společností, o pět více, než je světový průměr, využilo sociální sítě ke vstupu do speciálních zájmových skupin. K získání obchodních informací je používá 45 procent. Nízké procento podniků, 14 procent, uvedlo, že je v rámci těchto sítí zaujaly audiovizuální animace a portréty společností. Celosvětový průměr v tomto směru je 44 procent.
Průzkum také zjistil, že zaměstnání přes sociální sítě pravděpodobněji naleznou zaměstnanci v malých podnicích, a to 25 procent; ve velkých firmách podíl činí 22 procent.