Zaparkujte si v časopise: Interaktivní tištěná reklama Fordu vyzývá k použití smartphonu
Nevýhodou tištěných reklam je to, že nejsou moc interaktivní a obvykle ani zábavné. Tak, jak jsou vytisknuté, tak i leží. Automobilka Ford však ukázala, že s drobnou pomocí augmentované reality jde vytvořit i zábavné reklamy v časopise.
V rámci propagace svého nového vozu SUV, který je podle Fordu nejinovativnější v celé Izraeli, vznikly tři printové reklamy, které byly umístěny v izraelském byznys časopise. Na první pohled se neprojevovaly nijak zvláštně, příložení smartphonu ale odstartovalo interaktivní show. První reklama zobrazovala animaci SUV, které bravurně zaparkovalo na místo mezi dvě vytištěná auta.
Otočení na další stránku odhalilo reklamu, prezentující automatické dodržování bezpečné vzdálenosti při jízdě mezi auty. Když čtenář přiložil svůj chytrý telefon na třetí stránku, zhlédl jednoduchou animaci, ukazující úložný prostor v kufru auta. Jednoduchý způsob prezentace tak Ford rozšířil o moderní technologie a působivou interaktivitu.
Nedá se říct, že by Ford využil augmentovanou realitu u tohoto formátu jako první. Jednoduchost a moderní technologie spojuje například také tištěná reklama, kterou se prezentoval elektronický otvírak láhví na víno. Na obrázek zakorkované lahve stačilo přiložit telefon, který díky QR kódu zobrazil kopii zavřené láhve.
Tentokrát s tím rozdíl, že se na hrdlo nasunul otvírák Metrokane a čtenář jedním kliknutím na telefon láhev otevřel. Bez námahy, frustrace a nadávání. Metrokane tak snadno demonstroval, proč by si takovou vychytávku měli lidé pořídit. To by se skrze klasickou nepohyblivou reklamu ukazovalo složitě.
Augmentovanou realitu v printových reklamách využil i Land Rover. Ten ale celou záležitost interaktivních reklam v tisku posunul na další úroveň. Čtenáři tak skrze svůj telefon a vibrace vyzkoušeli, jak auto reaguje na nejrůznější terén. Další reklama pak prezentovala zvuk motoru. Více si přečtěte v článku Augmentovaná realita ve službách Land Rover.
Zdroj: DigitalBuzzBlog