Ženy milují mobilní hry a značky by jim měly věnovat pozornost
Zdroj: Snímek z fotobanky Shutterstock
Mobilní hry nejsou jen dominantou mužů, ale vášnivými hráčkami jsou i ženy. A značky by toto měly brát v potaz. V roce 2017 Google Play uskutečnil průzkum, ze kterého vyplynulo, že 65 % amerických žen ve věkovém rozmezí 10 až 65 let hraje pravidelně alespoň jednu hru na mobilním telefonu. Navíc 49 % všech hráčů v Americe zastupují právě ženy a 79 % z nich s vysokou pravděpodobností při hře v aplikaci rovnou i nakoupí. Což je další důvod k jejich oslovení. Ale jak to tedy udělat? Jako nejefektivnější se dle Christy Wong-Taylor ukazují tzv. rewarded videa (videa, za jejichž zhlédnutí uživatel získá nějakou herní odměnu, pozn. redakce).
Zmíněná videa vykazují až téměř 4× vyšší počet stažení než ostatní typy video inzerce. Pokud je hráč zhlédne, může se například dostat na další herní úroveň, získat vybavení pro svou postavu apod. Uživatelé musí zhlédnutí videa iniciovat, což je také důvod, proč jsou rewarded videa oblíbeným formátem mezi vývojáři mobilních aplikací. Zvyšují tak počet stažení aplikace a engagement uživatelů. Toto může fungovat i pro budování značky.
Zmíněného typu videa využil pro svou propagaci například módní dům Karla Lagerfelda. Začal totiž inzerovat v aplikaci Kim Kardashian: Hollywood! a trojnásobně díky tomuto kroku navýšil návštěvnost svých stránek.
Jaké hry jsou u žen populární?
Obecně ženy tíhnou spíše ke společenským hrám, nejpopulárnější jsou však následující 3 žánry:
-
Spoj 3 – hry, ve kterých se musí prohodit 2 objekty tak, aby vznikla řada 3 stejných objektů (například Gardenscapes, Homescapes, Candy Crush),
-
Slovní hry – téměř každý snad zkoušel Slovní fotbal či Wordscapes,
-
Hyper-casual hry – jedná se o jeden z nejpopulárnějších typů her v poslední době. Jsou oblíbené hlavně díky své jednoduchosti a dají se hrát jen pár minut. Patří sem například Hello Stars či Ultra Sharp.
České ženy a hry
Máte pocit, že jsou tato data relevantní tak pro americký trh a české ženy nejsou jistě k mobilním displejům a hrám takto připoutány? Musíme vás zklamat. Na nedávné konferenci Asociace content marketingu byla prezentována data naznačující, že v tom jedou také.
"Kdo si nejvíc hraje v tramvaji na mobilu? Nikoliv dítě, žena ve věku 25-44, zejména ta pracující v administrativě a státní správě." Naše předsudky byly právě "CandyCrushed" na #Content2019 díky datům z BoomLab
Pokud se značka zaměřuje na ženy, jsou pro ni hráčky ideální cílovou skupinou. Zastupují několik generací, jsou ochotné během hraní i nakupovat a přináší vysoký engagement.
Zdroje: MarketingLand, Google Play