Značky North Face a Patagonia stahují své reklamy z Facebooku. Zdá se jim, že profituje na šíření nenávisti
Zdroj: North Face
„Bojkotujte Facebook!“ Tato výzva tu byla v mnoha obdobách již vícekrát. Aféra společnosti Cambridge Analytica dokonce dala vzniknout před dvěma lety kampani #DeleteFacebook apelující na smazání účtů uživateli. To vše Facebook přežil a jeho zisky stále rostou. Ve středu 17. června spuštěná výzva #StopHateforProfit chce dát Facebooku lekci tím, co ho nejvíc bolí: ztrátou zisků. Vyzývá značky, aby se připojily z pozice inzerentů k bojkotu reklam na Facebooku. Dosud největší značkou, která se k výzvě připojila, je North Face.
Brand s outdoorovým oblečením a vybavením zveřejnil v pátek 19. června na svém Twitteru vzkaz s tímto zněním:
„North Face od 19. června upouští od všech aktivit a placených kampaní na Facebooku, dokud nebudou na této platformě zavedeny striktnější postupy k odstranění šíření rasistického, násilného a nenávistného obsahu a dezinformací. Víme, že po příliš dlouhou dobu dělá škodlivá rasistická rétorika a dezinformace svět nerovným a nebezpečným. Stojíme za NAACP a dalšími organizacemi, které pracují na #StopHateforProfit.“
Na Twitteru značka uvedlu svůj krok slovy: „We’re in. We’re Out," naznačujícím sympatie s hnutím #StopHateforProfit a vystoupení z inzertního kolotoče na Facebooku.
We’re in. We’re Out @Facebook #StopHateForProfit
Learn more: https://t.co/uAT7u7mjBG https://t.co/jVxTIH5ThQ
Dnes, v pondělí 22. června, se pak přidala k bojkotu te stejných důvodů i značka Patagonia, která je vyhlášená zejména svou podporou enivronmentálních témat a udržitelnosti.
Patagonia is proud to join the Stop Hate for Profit campaign. We will pull all ads on Facebook and Instagram, effective immediately, through at least the end of July, pending meaningful action from the social media giant.
Na rozdíl od North Face přidává ke svému reklamnímu bojkotu i Instagram. Trvání je také s okamžitou platností (zatím) do konce července.
Testament hnutí #StopHateforProfit dáváme níže:
„Co byste udělali se 70 miliardami dolarů?
Víme, co udělali ve Facebooku.
Dovolili povzbuzování k násilí proti protestujícím bojujícím s rasovou nespraveldností v Americe v důsledku (skonu) lidí jako George Floyd, Breonna Taylor, Tony McDade, Ahmaud Arbery, Rayshard Brooks a mnoho dalších.
Označili Breitbart News za „důvěryhodný zdroj zpráv“ a udělali „fact checkerem“ (médium) The Daily Caller, ačkoliv obě publikace v minulosti spolupracovaly s bílými nacionalisty.