Značky nyní publikují více fotografií na Instagramu než na Facebooku
Ještě před dvěma lety by si na to nikdo nevsadil. Značky publikují víc fotografií na Instagramu než na Facebooku. Říká to alespoň studie analytické společnosti L2. Proč tomu tak je? Na Instagramu si mohou být jisté, že se jejich snímky dostanou k většině followerů, zatímco na Facebooku je organický zásah nutné doplňovat propagací příspěvků.
Na Facebooku dnes platí pro značky princip „Pay to Play", i proto se soustředí mnohé z nich intenzivněji na Instagram.
Instagram má nyní již přes 300 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Jiná studie prozradila, že tito uživatelé vykazují největší engagement ze všech sociálních médií. Obrázková aplikace patří mezi sociálními médii mezi ty nejrychleji rostoucí a přitahuje především mladé publikum. Dle L2 je nyní Instagram pro teenagery tím nejdůležitějším sociálním médiem. Ze studie dále vyplývá:
-
- Značky publikují na Instagramu v průměru 9,3x týdně, minulý rok to bylo pouze 7,5x.
- Facebook ztrácel. Loni na něm značky v průměru publikovaly 11,1x týdně, letos poklesl jejich počet o více než dva příspěvky na 8,8.
- Počet followerů značek rostl meziročně v průměru o 26 %
- Fotografie si vedou lépe než videa.
- Neuchytila se příliš Hyperlapse uvedená loni v červnu. Funkci zrychleného videa využilo dosud jen 2,4 % značek.
- Značky publikují na Instagramu v průměru 9,3x týdně, minulý rok to bylo pouze 7,5x.
Instagram se stává i pro marketéry velice důležitou platformou. Mnoho značek se na něj dokonce začíná spoléhat více než na Facebook, který je díky klesajícímu organickému dosahu příspěvků čím dál více rozpočtově náročnější. Z tohoto pohledu si Mark Zuckerberg musí gratulovat o to víc k tomu, že v roce 2012 zakoupil nijak nevydělávající mobilní aplikaci s 30 miliony uživatelů za tehdy mnohými kritizovanou cenu 1 miliardy dolarů. Zde popisovaný přesun značek se tak nyní stále děje v rámci „jeho stáje".
Studie Intelligence Report: Instagram 2015 má dokonce vlastní shrnující video, v plném znění ji můžete najít na stránkách společnosti L2