Zrychlená videa poodhalují, jak vznikají retušované fotografie modelek

5. 5. 2015 | Dan Škvařil
V hlavní roli Photoshop. Retušovací agentura v krátkých spotech prozrazuje, jak upravuje fotografie pro tituly jako Vogue či Vanity Fair.


Za vší krásou v reklamě  hledej Photoshop, mohlo by se s nadsázkou říci. Téměř všechny fashion magazíny či billboardy nesou stopy tohoto softwarového nástroje. Díky krátkým videům významného grafického studia Rare Digital Art teď máme možnost nakouknout, jak v praxi probíhá retušování módních fotografií. Na rozdíl od řady podobných videí, které se zaměřují na nepřirozené úpravy proporcí těla, ovšem zdůrazňují práci na jemných detailech a obhajují toto vpravdě umělecké řemeslo.

První video nabízí největší kontrast mezi původní fotografií a výsledkem určeným k publikaci. Šest hodin klikání zrychlených do minuty a půl zahrnuje vylepšování vlasů, kůže, nehtů, rtů a dokonce i zubů.


V dalším minutu a půl dlouhém videu strávil grafik 4 hodiny narovnáním modelčiných vlasů a prosvětlením jejich očí.


Třetí zrychlený spot nám přináší už pouze devadesátiminutový proces, jehož cílem je zúžit modelčinu tvář.


Retušovací studio Rare Digital Art sídlí v New Yorku. Dlouhodobě spolupracuje s tituly jako Vogue, Vanity Fair a značkami jako Yves St. Laurent. Podle jeho zakladatelky Elisabeth Moss jsou nová videa tím nejlepším poodhalením této grafické disciplíny. „Kvalita jiných videí, která ztvárňují situaci před a po úpravě fotografií, je dost hrozná. A všechna ani nereprezentují práci, která se běžně kolem špičkových magazínů a kampaní dělá,“ uvedla Moss pro PetaPixel.

Oproti kritickému pohledu na její živnost se Moss ohrazuje: „Se všemi řečmi okolo zneužívání a nadužívání Photoshopu jsem si myslela, že by mohlo být pro lidi zajímavé, aby viděli jak ke kůži ve skutečnosti ještě póry přidáváme.“

Je však otázkou, zda se poukázáním na přidání několika drobných nedokonalostí podaří vylepšit obrázek retuše ve veřejném mínění. Samotný problém, jak jej vidí mnozí aktivisté a v poslední době i čím dál více značek (v čele s Dove), totiž spočívá především ve zkreslování reality. To pak totiž může mnoho lidí vézt k představě, že oni sami mají k dokonalosti daleko.

Zdroj: PetaPixel


Kam dál?

S vylepšením snímků žen se to může i přehnat. Dove si na odporu proti přílišným úpravám přirozené krásy postavil značku a využívá ho často ve svých kampaních. Podívejte se na to, jak Dove napáli grafiky upravující fotografie žen.

Štítky dokumentu: Content Marketing

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: