#nomoreblacktargets – trefa do barevného  

9. 6. 2017 | Vozková Kristýna
Více barev, méně nenávisti. Tímto sloganem se řídí kampaň, která bojuje za zrušení černých střeleckých terčů, které prý mají souvislost se zvýšeným počtem zastřelených afroameričanů v USA.

Černý terč ve tvaru lidské postavy je nejčastější pomůckou pro začínající i profesionální střelce. Podle amerických výzkumů však existuje souvislost mezi oblibou této střelecké pomůcky a jedním v USA často diskutovaným problémem, a to vysokým počtem mladých afroameričanů, kteří jsou zabiti střelnou zbraní.

Během letošního roku vytvořila agentura Fred & Farid spolu s humanistickou organizací The New York Society for Ethical Culture při příležitosti oslav „Měsíce černé historie“ (Black History Month) kampaň, jejímž cílem bylo upozornit na roli, kterou mohou sehrát tzv. nevědomé předpojatosti v případě rasového násilí a násilí se zbraněmi.

Rozhodli se proto nahradit klasický černý terč celou řadou barevných variací a zdůraznit tak fakt, že jsou muži černé pleti častěji cílem střelby „vyškolených střelců“ než jejich „ne-černí" kolegové.

 

V roce 2015 meta-analyzovali absolventi univerzity v Illinois Yara Mekawi a Konrad Bresin 42 spolu souvisejících studií, ze kterých vyplynulo, že rasa má vliv už na samotnou pravděpodobnost střelby. Míra tzv. falešných poplachů ke střelbě na černé cíle je vyšší a hranice pro střelbu na ně je nižší než v případě terčů bílých. Tedy nejenže střelci spíše stisknou spoušť, pokud před sebou vidí cíl černé barvy, ale dokonce to udělají i rychleji.

Projekt #nomoreblacktargets zahrnoval venkovní výstavu barevných terčů, ale také výstavu v galerii Richard Taittinger na Manhattanu. Umělci vytvořili celou řadu těchto „uměleckých terčů“, které se nesly v duchu sloganu kampaně Více barev. Méně nenávisti“.

Vznikly také webové stránky, na kterých máte možnost kampaň podpořit a podepsat petici  na Change.org. Ta vyzývá Mezinárodní asociaci policejních instruktorů pro střelné zbraně (International Association of Law Enforcement Firearms Instructors), aby zohlednila výsledky studie a brala v potaz potencionální rizika nevědomé zaujatosti a jejich možné fatální důsledky. Petici doposud podepsalo zhruba 250 lidí.

Na stránkách máte také možnost vytvořit si vlastní barevný návrh terče. Tak co říkáte, vystřelili byste si na ně?

Zdroje: adweek.com, nomoreblacktargets.com, theinspirationroom.com, dailymail.co.uk

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: