ADC CREATIVE AWARDS 2017 ovládly reklamy pro Budějovický Budvar a Škoda Auto
Soutěž oceňující tu nejlepší českou reklamu, ADC CREATIVE AWARDS 2017, zná své vítěze. Tím absolutním je agentura Kaspen/Jung von Matt, jež zopakovala své loňské prvenství. Z 22 nominací proměnila 17, z toho 9 pro klienta Budějovický Budvar (Budweiser Budvar) a 4 pro Rémy Cointreau Czech Republic, jedním z nich je zlato v kategorii Film Craft, které získal spot Jägermeisteru, Let the Ink Flow. Vypráví příběh tatéra nejen jeho slovy, ale i strhujícími záběry.
Klientem roku se stala společnost ŠKODA AUTO, a. s. Její kampaně ze série Kodiaq realizované agenturou Fallon Prague posbíraly celkem 5 ocenění. Doporučujeme krátký film KODIAQ Alaska opanující katerorii TV / Cinema. Pojednává o tom, jak malý aljašský zapadákov se jménem Kodiac změní ve svém názvu poslední písmeno na „q".
Další zlatou získala ŠKODA AUTO v kategorii Branded content za kampaň Bike unfriendly Mumbai Mess od agentury Mustard.
Cenu Zlatý ohníček za osobní kreativní přínos české reklamní tvorbě převzal Petr Vlasák, kreativní ředitel agentury Comtech Can.
Grand Prix soutěže nebyla letos udělena.
„Přestože jsme měli letos porotu více mezinárodní než loni, urodilo se více cen. To může znamenat, že byla porota příliš štědrá, nebo že se úroveň přihlášených prací neustále zlepšuje. Věřím, že je to ta druhá možnost,“ komentuje letošní ročník soutěže předseda Art Directors Club Radouane Hadj Moussa.
Mezi další úspěšné přihlašovatele patří letos agentury Havas Prague, DDB, WMC Grey a Fallon Prague. Z nich vyzdvihujeme práci DDB pro McDonald's. Fastfoodový řetězec McDonald’s se v Česku pustil do originální formy propagace. Spojil se s vybranými pražskými hospodami a na přelomu srpna a září loňského roku společně vedly odvážnou kampaň cílenou na zahraniční návštěvníky. Reklamní nosiče v hlavním městě na několika zastávkách MHD inzerovaly klasiky české kuchyně, zároveň ale obsahovaly vzkaz o tom, že pokud české kuchyně už stačilo, je tu McDonald´s.
Baví nás i online kampaň Nemusíš pro značku dámských hygienických potřeb Ria. Její zcela nové vyznění je výsledkem repositioningu značky, která se jako jediná na českém trhu vymezuje vůči reklamním a společenským klišé a snaží se o menstruaci mluvit narovinu a otevřeně. Za kampaní stojí agentura Symbio, která byla oceněna bronzem v kategorii Social.
Tuzemskou premiéru měla letos soutěž Young Directors, kterou vyhlásilArt Directors Club Česká republika ve spolupráci s Asociací producentů v audiovizi. Historicky první zlato získalPavel Soukup, který svůj treatment natočil pod supervizí zkušených mentorů producenta Jirky Ptáčka a kreativce Martina Charváta.
Mladí režiséři měli za úkol poradit si kreativně se zadaným briefem při dodržení omezených produkčních podmínek. S připraveným treatmentem prošli workshopem, ze kterého vzešli 3 finalisté. Ti dostali profesionální štáb a možnost své treatmenty na téma „Vnitřní krásu vám žádná mast nedodá“ natočit. Vítězný spot bude mít šanci uspět na mezinárodních festivalech ADC*E nebo The Young Director Award.
„Pro ADC/APA Young Directors, jsme se snažili napsat script, který dá mladým režisérům možnost přistoupit k němu svým způsobem. Nepsali jsme proto dialogy, ale pouze kostru příběhu tak, aby byl možný natočit jako komedie, ale i jako vážnější příběh. Zároveň jsme se chtěli vyhnout dobročinnosti či zbytečně těžkým tématům,“ říká Radouane Hadj Moussa. Skript reklamy na zázračný produkt na růst vlasů, se jménem ADC Elixír popisuje život holohlavého muže (podobnost s logem ADC čistě náhodná), který se nechová příliš hezky ke svému okolí. Aplikuje si zázračný ADC Elixír, který ho změní k nepoznání. Bohužel ale jen po vizuální stránce. Po povahové zůstává pořád stejným grázlem…
Kompletní přehled vítězů naleznete v tabulce níže: