3 klíčové faktory pro engagement na Facebooku v roce 2019
Společnost BuzzSumo to udělala znovu. Vyhodnotila obrovské množství příspěvků stránek na Facebooku, aby zjistila, co funguje. Z analýzy 777 milionů loni publikovaných příspěvků pak vychází její Průvodce engagementem na Facebooku pro rok 2019. Zde vám odpovíme na tři „žhavé otázky“, které zajímají každého správce facebookových stránek.
- „Jaký je nejlepší typ příspěvku?“
- „Jaký je nejlepší čas a den pro zveřejnění příspěvku?“
- „Jaká je optimální délka příspěvku?“
Níže najdete na tyto otázky odpovědi.
Nejlepší typ příspěvku na Facebooku
Nečekejte žádné překvapení. Stejně jako v několika posledních letech mají nejvyšší engagement mezi příspěvky na Facebooku videa. V tuto chvíli se nic nemění a je velmi nepravděpodobné, že se v blízké době měnit bude. Před rokem vyhlášená snaha posílit smysluplné konverzace snížila dosah videí s click-bait názvy. Video ovšem zůstává nadále obsahem, který algoritmus Facebooku miluje nejvíc a dopřává mu nejvyšší podíl organického dosahu. Tento formát je totiž schopen upoutat uživatele delší dobu, a tím je i na největším sociálním médiu nejdéle udržet.
Dle studie BuzzSumo získala videa v průměru alespoň o 59 % více engagmentu než jiné typy příspěvků. Většina marketérů stále upřednostňuje pro získání engagementu obrázky. Ty ale v tomto ohledu překonávají i dotazníky, video příspěvky získaly v průměru o celých 73 % více engagementu než obrázky.
Namítáte, že tvořit videa – a zejména pak ta dlouhá – může být časově náročné a nákladné? To je bohužel pravda, obzvláště když se jich snažíte produkovat hodně. Množství by však nemělo být vaším cílem. Lepší než publikovat velký počet příspěvků je připravit jich menší množství a zaměřit se na dosah a engagement.
Uznávaná odbornice na Marketing na Facebooku, Mari Smith, k tomu pro BuzzSomo uvedla:
„Místo na celkový počet příspěvků se zaměřte na jejich dosah a engagement. Publikujte jich méně a zaměřte se na návratnost investic u každého z nich.”
Jí doporučený poměr formátů příspěvků je: 70 % video – 20 % obrázků – 10 % linků. Obrázky i videa mohou obsahovat CTA.
Nejlepší čas a den publikace příspěvku na Facebooku
Nejvhodnější dobou na zveřejnění příspěvku na Facebooku je čas od 21 do 23 hod.
V rámci dnů v týdnu vykazují nejvyšší engagement ty publikované v sobotu a neděli. Může to být díky tomu, že lidé mají o víkendu více času na sociální sítě, ale také menší konkurencí mezi příspěvky stránek.
Veškerá agregovaná data z tak obsáhlého vzorku příspěvků mohou ukázat jen trendy relevantní pro velkou masu uživatelů. V tomto případě to platí dvojnásob. Je proto klidně možné, že ideální čas příspěvků pro vaši značku je zcela jiný. Doporučené časy a dny k publikování tak vyzkoušejte, ale neberte je jako jediné správné.
Optimální délka příspěvku na Facebooku
Nejvyšší engagement mají příspěvky s velmi krátkým textem, do 50 znaků. To značí, že „méně je více”.
Dle Susan Moeller z BuzzSumo je stručnost důležitá:
„Způsob konzumace (obsahu) na Facebooku je extrémně pasivní a rozpětí pozornosti jsou krátká. Musíte být schopni upoutat lidskou pozornost rychle a efektivně, pokud chcete, aby si vašeho příspěvku všimli.”
U videa ovšem nemusíte být tak zkratkovití. Ideální délka videozáznamů je 3 až 5 minut.
Nejvyšší sledovanost mají ta se stopáží pohybující se mezi 3 minutami a 3 minutami 20 vteřinami. I zde ale hraje roli text příspěvku, jehož úkolem je zaujmout pozornost a přesvědčit diváka, aby sledoval video.
Veškeré závěry studie BuzzSumo si můžete prohlédnout zde.
Tip redakce:
Jak dlouho mají podobné studie vypovídací hodnotu? Porovnejte zde zmíněné závěry se studií BuzzSumo ze srpna 2018. V ní je mimo jiné zachycený obecný pokles engagementu u všech typů příspěvků ve srovnání dat 1. kvartálu 2017 a 2. kvartálu 2018: v některých případech překračuje 60 %.