360stupňové fotografie odhalují skrývanou realitu chudoby
Na první pohled to vypadá jako facebookový příspěvek typické spokojené kanadské rodiny, když ale využijete jeho možnost získat 360stupňový pohled na celou scénu, uvidíte špinavé zdi, zašlý nábytek a rozbité podlahy.
Jedná se o kampaň vytvořenou agenturou Grey Toronto, která upozorňuje na to, že chudoba se nevyhýbá ani zemi, která je obecně vnímaná jako bohatá. A je dokonce rozšířenější, než je jednoduché věřit. Dvojí tvář vytvořených příspěvků znázorňuje video s případovou studií níže.
„Když lidé přemýšlejí o životě v Kanadě, rozhodně si nepředstavují, že jeden z 10 lidí má problémy s holým živobytím,“ uvedla pro portál Adweek ředitelka agentury Grey Toronto, Darlene Remlinger. „Chudobu nelze vždy jednoduše zpozorovat, ale je mnohem blíže, než se domníváme. O svátcích je pak mnohem těžší tuto realitu akceptovat. Proto jsme se snažili lidem skrze různé kreativy ukázat, jak může spoléhání se na první pohled mást.“
Formát 360stupňového videa posloužil skvěle jako prostředek k zprostředkování skutečnosti, jež se v nakašírované verzi reality v sociálních médiích ztrácí. Interaktivita příspěvku navíc nejvíce funguje na milleniály, kteří nemají potíže se zasláním daru v online prostředí.
„Natáčeli jsme ve skutečných domácnostech chudých a v ubytovnách. Žádná ze scén z fotografií nebo videí není uměle vytvořená. Jedná se o reálné domovy, v nichž žijí opravdové kanadské rodiny a jednotlivci. Podobná místa jsou navíc rozšířená mnohem více, než byste si mysleli. A často se nachází ve čtvrtích a místech, do kterých byste to neřekli.“
Součástí kampaně jsou i plakáty, které také dokážou poukázat na rozdíl mezi přikrášlenou realitou, kterou rodiny sdílí, a skutečným prostředím, v němž žijí.
Zdroje: Adweek, Digital Agency Network