Ad Intel: Který z mobilních operátorů má nejvyšší výdaje za reklamu

2. 10. 2024 | Petr Michl, TZ
Ceníkové výdaje za reklamy dvou hráčů na mobilním trhu se pohybují okolo 800 milionů korun. Třetí poněkud zaostává.

Mobilní operátoři patří mezi značky s velmi vysokými marketingovými rozpočty. A není nikterak překvapivé, že mezi, že ve výdajích vede triumvirát, který má v Česku de facto oligopolní postavení.

Data od společností  NADA Research a Nielsen zachycují monitoring reklamy a také informace o znalosti značek, a to pouze pouze za činnost mobilních operátorů, nikoli dalších aktivit jako poskytování internetu či IPTV vysílání.

V rámci hrubých výdajů do reklamy v ceníkových cenách* během roku 2023 zaujal první místo mobilní operátor O2 s výdaji přes 830 milionů korun. Druhé místo s nepatrnou ztrátou obsadil Vodafone a na třetím místě se umístil T-Mobile s již zřetelnějším rozdílem.

V žebříčku znalosti značek vidíme, že všichni tři operátoři se drží na úrovni lehce pod stoprocentní podpořenou znalostí značky. Na konci roku 2022 se znalost všech pohybovala nad úrovní 98 %, na konci roku 2023 si tuto pozici udržel jen T-Mobile.

Níže můžete zhlédnout  naposledy zveřejněná reklamní videa všech třech operátorů.

Zdroj: Monitoring reklamy Ad Intel. V České republice funguje již od roku 2010. Data pro něj jsou získávána nezávislým sběrem (Televize, Tisk, Rozhlas), deklaracemi zapojených subjektů (OOH sektor) i kombinací obou přístupů (Internet). Sběr i analýza probíhají na základě transparentních metodologických postupů.

*Ceníková hodnota není ekvivalentem reálných (čistých) investic do nákupu reklamního prostoru (na reálnou cenu, kterou firmy za nákup reklamního prostoru skutečně zaplatí, má vliv řada faktorů jako celkový objem nakoupeného prostoru, uplatnění slev, barterové spolupráce a podobně). Reporting ceníkových hodnot reklamního prostoru ovšem spolehlivě zachycuje vývoj a trendy současného reklamního trhu (umožňuje např. porovnávat jednotlivé zadavatele, média nebo odvětví mezi sebou apod.).

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: