Ad Intel: Který z mobilních operátorů má nejvyšší výdaje za reklamu
Mobilní operátoři patří mezi značky s velmi vysokými marketingovými rozpočty. A není nikterak překvapivé, že mezi, že ve výdajích vede triumvirát, který má v Česku de facto oligopolní postavení.
Data od společností NADA Research a Nielsen zachycují monitoring reklamy a také informace o znalosti značek, a to pouze pouze za činnost mobilních operátorů, nikoli dalších aktivit jako poskytování internetu či IPTV vysílání.
V rámci hrubých výdajů do reklamy v ceníkových cenách* během roku 2023 zaujal první místo mobilní operátor O2 s výdaji přes 830 milionů korun. Druhé místo s nepatrnou ztrátou obsadil Vodafone a na třetím místě se umístil T-Mobile s již zřetelnějším rozdílem.
V žebříčku znalosti značek vidíme, že všichni tři operátoři se drží na úrovni lehce pod stoprocentní podpořenou znalostí značky. Na konci roku 2022 se znalost všech pohybovala nad úrovní 98 %, na konci roku 2023 si tuto pozici udržel jen T-Mobile.
Níže můžete zhlédnout naposledy zveřejněná reklamní videa všech třech operátorů.
Zdroj: Monitoring reklamy Ad Intel. V České republice funguje již od roku 2010. Data pro něj jsou získávána nezávislým sběrem (Televize, Tisk, Rozhlas), deklaracemi zapojených subjektů (OOH sektor) i kombinací obou přístupů (Internet). Sběr i analýza probíhají na základě transparentních metodologických postupů.
*Ceníková hodnota není ekvivalentem reálných (čistých) investic do nákupu reklamního prostoru (na reálnou cenu, kterou firmy za nákup reklamního prostoru skutečně zaplatí, má vliv řada faktorů jako celkový objem nakoupeného prostoru, uplatnění slev, barterové spolupráce a podobně). Reporting ceníkových hodnot reklamního prostoru ovšem spolehlivě zachycuje vývoj a trendy současného reklamního trhu (umožňuje např. porovnávat jednotlivé zadavatele, média nebo odvětví mezi sebou apod.).