Always dodává dívkám sebevědomí skrze sport
Při příležitosti konání olympijských her vydala značka dámských hygienických potřeb Always další kampaň na podporu sebevědomí mladých dívek. Tentokrát se tvůrci zaměřili na jejich vztah ke sportu. Během puberty je totiž jejich sebevědomí nejvíce zranitelné a až polovina dívek skončí se sporty, kterým se předtím věnovaly.
V kampani vystupují dívky ve věkovém rozmezí 12-16 let, které se věnují nejrůznějším sportům, například ragby, basketbalu, boxu a vzpírání. Všechny tyto dívky jsou spokojené, sebevědomé a vyzývají ostatní, aby se nenechali nikým odradit od činností, kterým se chtějí věnovat. Při otázce, co by řekla někomu, kdo chce se sportem přestat, odpovídá jedna z dívek bez zaváhání: „Ani na to nemysli.“
Režisérka kampaně, Nanette Bursteinová, je z reklamy nadšená, protože dokáže být velmi povzbuzující pro mladé dívky a dodává: „Byla jsem velmi překvapená, že v roce 2016 stále existuje tolik dívek, které jsou ve sportech diskriminovány, protože nejsou dost holčičí. Chtěla bych říci všem dívkám, které chtějí se sportováním přestat, ať to nedělají. Zůstaň u toho a staň se silnou, nauč se čelit těmto výzvám a vytvářej si dívčí přátelství a můžeš být ve svém životě čímkoliv, co si přeješ.“
V současné době má 7 dívek z 10 pocit, že se pro ně sportování nehodí, z velké části proto, že během svého života slyšely, že „sport není pro holky“ a sportovní utkání žen sleduje mnohem méně lidí než ta mužská. Nedávné studie však prokázaly, že dívky ve věku 18-24 let, které pravidelně sportují, jsou až dvakrát sebevědomější než ty, které se sportu nevěnují vůbec.
Pro rozšíření povědomí o kampani se Always spojila s americkou fotbalovou hráčkou Alex Morgan, která kampaň sdílela na svém Twitteru. Během prvního dne tak získala kampaň více než 1,5 milionu zhlédnutí na Youtube a v současné době dokonce dosáhla přes 22 milionů zhlédnutí.
Kampaně #LikeAGirl
Always se ve svých kampaních zaměřuje na zvyšování sebevědomí mladých dívek, které je často nejvíce ohroženo v jejich pubertě.
Podívejte se na kampaň Unstoppable. Ta přesvědčuje dívky, aby se nenechaly omezovat limity, které na ně klade společnost.