Audi zdůrazňuje, že sponzoruje Emmy Awards tím nejúžasnějším způsobem

21. 8. 2014 | Petr Michl

Prémiová německá automobilka a krátké filmy s filmovými hvězdami? To už přeci předvedlo BMW před 11 lety. Tentokrát převzalo štafetu Audi, hvězdy jsou nicméně televizní. Ne, že by to nějak vadilo. Jelikož má šestiminutové video zdůraznit fakt, že je Audi sponzorem na TV zaměřené Primetime Emmy Awards.

Hlavními hvězdami jsou Bryan Cranston a Aaron Paul, ústřední představitelé kultovního seriálu Breaking Bad, který patří dle mnohých mezi to nejlepší, co se na televizní obrazovce v TV historii objevilo (v ČR vysílala seriál pod názvem Perníkový táta Prima Cool - pozn. red.). Tato dvojice vede v krátkém filmu téměř legální" zastavárnu, do které vejde Julia Louis-Dreyfus, jež se v ní snaží udat svou Emmy za vedlejší roli v seriálu Seinfeld z roku 1996. Potřebuje novou finanční vzpruhu, aby si mohla koupit svůj ostrov stejně jako Celinne Dion. Toto je základní zápletka, zbytek necháme na hercích.

Video má za necelé dva dny téměř 4 miliony zhlédnutí na YouTube. Nutno přiznat, že něco z jeho atraktivity ocení spíše jen americké publikum a fanoušci Breaking Bad. Tento seriál letos po 5 sériích definitivně skončil a jakékoliv opětné profesní spojení Bryan Cranstona a Aarona Paula je vítáno s nadšením. Některé narážky jsou pak spojené právě s Emmy Awards a dosavadními rolemi herců - například, když Cranston vyjadřuje, že Emmy za vedlejší roli je sice fajn, ale ocenění pro hlavního herce by bylo lepší, zatímco Paul se sošky zastává s tím, že je to i tak obrovská pocta. Cranston má přitom samozřejmě doma 3 Primetime Emmy za hlavní roli a Paul získal 2 ocenění určená pro herce v roli vedlejší. Závěrečná scéna pak připomíná temnou atmosféru Breaking Bad v podzemních laboratořích pro vaření pervitinu.

Jistě se můžete zeptat: Ale kde je tam proboha Audi?"  Ano, objeví se během videa jen několikrát a nehraje ve scénce žádnou výraznou roli. Je jen dopravním prostředkem, o němž nepadne ani slovo chvály. Stejně to dává v kontextu celé věci smysl. Automobilové značky platí nemalé peníze za to, aby mohly poskytovat u předávání televizních a filmových cen oficiální vozy. Dělají to pro těch pár fotek, kdy jsou za zády hvězd, které přivezly k červenému koberci. Desítky nových vozů té nejvyšší kategorie se tím znehodnotí a lze je pak prodat jen s velkou ztrátou. Často je to vnímáno jako marketingová tradice s těžko definovatelnou návratností. To, že zmíněné video uvidí miliony lidí, ale dává aktu sponzorství Audi úplně jiný rozměr. Pozitivní sentiment spojenými s oblíbenými hvězdami je najednou mnohem vyšší a více se otře i o samotnou značku. Audi si tak za tento počin zaslouží jen slova chvály.

Kam dál?

Podívejte se na krátkometrážní film Beat The Devil od BMW z roku 2003. V něčem se jedná o přelom v historii reklamy. Desetiminutovou stopáž měl do té doby tak teleshopingový formát repetitivního vymývání vozků. BMW v tomto díle nabídlo hvězdy světového filmu a příběh. Legenda soulu, James Brown v něm v doprovodu Clivea Owena přijde za ďáblem (Gary Oldman) s tím, že duši upsanou za bohatství a slávu mu sice dodá dle dohody, ale něco musí udělat s tím otravným stárnutím. Snímek natočil před dvěma lety zesnulý hollywoodský režisér akčních trháků, Tony Scott. Beat The Devil najdete spolu s jeho dalšími top příspěvky reklamnímu průmyslu v našem vzpomínkovém článku.




To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: