Autentický průvodce TO JE BRNO II. se nebojí ukazovat i omšelou tvář jihomoravské metropole

28. 2. 2019 | Petr Michl



Turistické informační centrum města Brna (TIC) se nebojí prezentaci svého města pojmout netradičně a autenticky. Dokazuje to už druhou verzí turistického průvodce v tomto duchu, TO JE BRNO II.

„O Brně toho víme hodně a nebojíme se zeptat. Ostatně jsou to právě místní obyvatelé, kteří mu dodávají šťávu a charakter. Opět jsme proto oslovili 11 osobností a přinášíme vám jejich osobitý pohled a verzi brněnské reality. Desítku kovaných 'borců a koc ze Štatlu' doplňuje i jeden 'čistokrevný Cajzl', který byl tak odvážný, že překonal nástrahy D1, dojel až „na Moravu“ a o tento exotický zážitek se s námi podělil,“ představuje tuto publikaci TIC.

Na čtenáře tak čekají například kapitoly Módní Brno, Dětské Brno, Brnem na kole, Skryté Brno nebo Historické podzemí. Dozví se o bezprecedentně živé scéně brněnské mladé módy, najdou prověřené tipy na výlety s dětmi, nahlédnou do kuchyně místní cyklo komunity, odhalí skrytá zákoutí, poodkryjí tajemství zahalená zemským povrchem a mnoho dalšího. Mimobrněnským průvodce poslouží jako hloubková sonda do života místních a Brňáci budou překvapeni, co všechno o svém městě dosud nevěděli.


První a druhá publikace TO JE BRNO. Zdroj:  TIC Brno

Rodilým Pražanem hodnotícím Brno je vyhlášený provokatér a nekompromisní glosátor Jakub Horák. Jeho kapitola nese název „Brno: špatný vtip“.

Dle TICu jen číst o Brně nestačí. Některé kapitoly autorů proto budou překlopeny do komentovaných procházek. Na jaře se proto můžou lidé setkat s autentickými průvodci tváří v tvář.

Níže si prohlédněte textové i fotografické ukázky z knihy.

Áša Sárová:

 „Nenechte se ošálit hřejivými světly trendy barů a kaváren. Brno má i svou odvrácenou, pozapomenutou a omšelou tvář. A skutečně teď není řeč o budově hlavního nádraží. V prolukách a mezidvorcích se ukrývají trošku jiné pamětihodnosti.“


Zapomenutá vila, foto: Áša Sárová

Petr Minařík: 

„Původní skladiště exotického zboží vzniklo v letech 18941897. Tvoří ho dvoupatrová budova z poctivých císařských cihel s velkými zaoblenými okny a dekorativními římsami. Když vedle ní stojíte, vysílá jakousi ztišující magii. Požární schodiště na jejím jižním štítu vám zajistí skvělou cestovatelskou fotku.“

Aleš Svoboda:

„Kamenné sklepy dozděné v baroku cihelnými klenbami obsahují dvě stále činné studny, které plní prostor sklepa vodou do té míry, že se v něm vytváří podzemní jezero. Občasné exkurze doslova šokují návštěvníky možností proplouvat na lodi chladnou a čistou vodou hromadící se na vrcholu petrovského kopce.“

David Severa: 

„Kdysi mrtvá ulice, kde jedinou událostí bylo zmizení paní v chodníku v roce 1976, začala konečně ožívat. Dneska je zázrak, když se vám ji podaří projít bez nákupu.“

 

Plk. Josef Prokeš:

„Pod nejhorším nádražím v republice byl v Brně nejhorší podchod zvaný Myší díra. Zápach pražených oříšků se v něm mísil s vůní bezdomovců, kapsáři okrádali vyděšené návštěvníky města, svérázný pán choval v náručí svoji beznohou ženu a nabízel ji za úplatu k sexuálním službám.“


Husa na Provázku, foto: Ivo Dvořák


Maloměřice, foto: Tomáš Valnoha


Stránská skála, foto: Vladimír Kokolia


Šalina Tour, foto: Kateřina Rusňáková

Kam dál? 

Love&hate Brno

"Brno? To můžete buď milovat, nebo nenávidět." #brnotruestory

Posted by BRNOmycity on Thursday, October 11, 2018

Reální lidé v popředí, skutečný brněnský život, památky spíše okrajově. Právě tak se Brno rozhodlo získat srdce turistů v 16 zemích světa ve své poslední kampani. Padlo v ní dokonce, že Brno smrdí (viz spot se zpěvačkou Muchou výše). Na další videa z kampaně se podívejte v našem článku

Štítky dokumentu: Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: