B2B virál. Duel: Robot vs. Timo Boll
Člověk versus robot - pán a jeho sluha, kteří si mohou v budoucnosti své role prohodit. Tímto tématem se už zabýval nespočet sci-fi knih a filmů. Vítězství plechu a elektroniky nad masem a kostmi povětšinou nahlížely v celospolečenském kontextu porobení lidské rasy. Nikoho nenapadlo, jak by dopadl zápas ve stolním tenise mezi robotickou rukou a mezi mistrem světa v tomto sportu. Napravila to až společnost KUKA Robotics, která tento duel dokázala uspořádat.
Marketing v B2B je ve své podstatě spíše klasickým obchodem jeden na jednoho, obchodní zástupci si snaží sjednat schůzky s vedením jiných společností a tam přesvědčují o výhodnosti svých produktů a služeb právě pro ně. Něco podobného dělají často i na různých veletrzích a výstavách. Z pohledu kreativního marketingu to je obvykle "nuda, nuda, šeď, šeď". Tento zápas ve stolním tenise ovšem ukazuje, že to nemusí platit vždy. Společnost KUKA Robotics vyrábí roboty a robotické součástky pro průmyslové použití. Nejde o žádný sexy startup, na trhu je už od roku 1974. Tento týden otevírala 11. března nový závod v Šanghaji.
O této události nicméně nevěděli jen pozvaní čínští průmyslníci. Statisíce lidí by tam chtělo být s nimi na utkání mistra světa a legendy stolního tenisu Timo Bolla a robotické ruky s označením KR 6 R900 SIXX. Video výše je už dynamickým sestřihem "sportovního svátku", které má za necelé 3 dny přes 1,7 milionu zhlédnutí. Slávu si ovšem vydobyl už samotný teaser, který sám překonal již v únoru 1 milion zhlédnutí. V B2B segmentu přitom virály takřka neexistují, a o to větší to je úspěch. Situace, kdy vysoký manažer výrobního závodu jde na otevření nové továrny, a jeho syn mu to závidí, protože viděl na YouTube, že to bude super, zní jako srovnatelné sci-fi se zmiňovaným porobením lidské rasy roboty. V tomto případě ale věříme, že se podobná situace mohla klidně odehrát.
Zdroj: Kuka Robotics