Casey Neistat bude pracovat pro CNN na modelu obsahu, který osloví mladé publikum
Když Casey Neistat před necelými dvěma týdny oznámil, že končí po více než roce a půl se svým každodenním vlogem, vypadalo to, jako by končila jedna z digitálních jistot současnosti. Kreativní tvůrce s téměř 6 miliony followery na YouTube si ale našel rychle nové uplatnění. Své úsilí nyní napne ve službách CNN a jeho cílem bude vytvořit obsahový model nebo platformu, která udělá tvorbu CNN atraktivní i pro generace Y a Z.
Toto angažmá vzniklo především díky tomu, že CNN koupilo aplikaci Beme, kterou v létě 2015 spoluzakládal Neistat a Matt Hacket, jedna z postav stojících za rozvojem platformy Tumblr. Cena akvizice nebyla oficiálně zveřejněna, ale dle kuloárních informací se pohybovala kolem 25 milionů dolarů. Součástí podobných dohod je často právě podmínka, že management projektu zůstane ve službách kupujícího. Tato situace přitom existenci takové podmínky naznačuje.
Casey Neistat ukazuje, jak přimět aplikaci Beme k natáčení. Stačí si přiložit telefon displejem na tělo. Zdroj: YouTube/ Casey Neistat
Beme měla být aplikací, která pomůže lidem sdílet okamžiky jejich života, ale zároveň jim dovolí ho vnímat a užívat si ho. A toho mělo být docíleno tím, že pořizovaný snímek nebo záznam si uživatel nemůže nijak na displeji prohlédnout ani ho následně zeditovat. Spuštění videokamery či fotoaparátu se provede jednoduchým přiložením displeje na tělo nebo třeba na zeď, když si chcete udělat selfie. Automaticky se pak sdílí. Fotky či videa si pak vaši sledující mohou prohlédnout jen jednou, místo lajku posíláte tvůrci své selfíčko. Lépe to vysvětluje sám Casey Neistat na videu níže.
Beme získalo úctyhodný počet 1,2 milionů stažení, ale jeho reálné používání nikdy nebylo konkurencí Snapchatu ani více niche aplikací typu Musical.ly. Lidé nepřestali být posedlí tím, jak vypadá to, co sdílí, včetně jich samotných, jenom protože jim Casey Neistat řekl, že by tak byl jejich život lepší. Na koncertech nadále potkáváte diváky s mobilem nad hlavou, kteří pořizují nekvalitní záznamy právě probíhajícího zážitku místo toho, aby si ho užili. A to je také jeden z důvodů, proč CNN plánuje aplikaci umrtvit.
Můžeme se tak jednoznačně bavit o tom, že její akvizice je především krokem k získání nových mozků — a v případě Caseyho Neistata to je vše navíc spojeno s touhou, že ho bude následovat jeho publikum. Dokazuje to i vyjádření, které poskytl The New York Times vedoucí globálního týmu CNN Digital, Andrew Morse. Ten uvedl:
„Casey má vliv na téměř 6 milionů skutečně mocných diváků, z nichž většina CNN nesleduje... Abychom získali takovéto publikum autenticky, věřím tomu, že musíme vybudovat něco nového."
„Velká část mého publika považuje zprávy a média za z velké části poškozené," doplnil Casey Neistat. „Pro mého otce představují slovo boží, ale mladí lidé to tak rozhodně nemají." dodal.
Jiná média nákupy s podobným myšlenkovým pozadím již provedla. Televizní kanál AMC získal podíl v portálu Funny or Die. NBC Universal investovalo po 200 milionech dolarů do portálu BuzzFeed a do VoxMedia, média s asi v současnosti nejlepšími videi v internetovém formátu. V českém prostředí můžete snahu velkého vydavatelského domu o to přiblížit se mladému publiku pozorovat například u Mafry, která loni spustila videoportál Playtvak.cz.
Přijít na nový model obsahu, který se bude nejmladšímu publiku zamlouvat a zároveň si zachová důvěryhodnost značky CNN, nezní však jako jednoduchý úkol ani pro Caseyho Neistata.
Zdroje: Techcrunch, NY Times, The Verge
Kam dál?
Casey Neistat se rozhodl před necelými dvěma týdny, že končí po více než roce a půl se svým každodenním vlogem. Za dobu své YouTube kariéry se propůjčoval placené spolupráci jen výjimečně. Když tak učinil, stálo to však většinou za to. Podívejte se třeba na jeho let v první třídě s aerolinkou Emirates v ceně 21 tisíc dolarů (v přepočtu přes půl milionu korun – pozn. red.).
Poznejte ale také jeho další díla i mimo jeho YouTube kariéru. Přečtěte si náš článek Hrdina indie videa: Casey Neistat.