Cenu Emmy za nejlepší reklamu získává Apple se spotem Misunderstood
O víkendu proběhlo vyhlášení dalších prestižních cen v oblasti reklamy, Emmy Creative Awards. Cenu za nejlepší reklamu si tentokrát odnesl domů emotivní, vánoční spot Misunderstood od Apple.
Reklama zpočátku ukazuje mladého chlapce, kterého místo vánočních a zimních radovánek možná až moc zajímá jeho iPhone. Neustále zírá do svého smartphonu, vůbec si nepovídá s okolím a zajímá ho pouze chytrá hračka v jeho ruce. To není zrovna typická vánoční reklama. Ale jak už název, Misunderstood, napovídá, všechno je nakonec jinak.
Chlapec totiž celou dobu natáčel záběry pro svoje blízké malý vánoční dárek - rodinné video. Ačkoliv reklama, kterou má na svědomí agentura TBWA, měla spoustu kritiků, odborníci ji rozhodně ocenili, a to nejen na Emmy Creative Arts Awards, ale i na Cannes Lions 2014, kde získala Stříbrného lva. Když ji ale v prosinci 2013 Apple vypustil do světa, nemálo lidí kritizovalo, že reklama málo ukazuje produkt a že s Apple nemá mnoho společného. Cílem spotu ale bylo v lidech vyvolat emoce, ukázat jim, že technologie nás mohou nejen oddalovat, ale také spojovat a posílit v divácích vztah k Apple. A to se každopádně povedlo.
Další nominace
Nike - Possibilities
Motivační spot oceněný letos Cannes vysvětluje, že bychom se neměli bát výzev. Můžete třeba vyzvat na souboj slavnou tenistku Serenu Williams, porazit hlavního borce v pouličním basketbalu, bojovat v boxerském ringu. S Nike je totiž možné všechno. Směs skvělých záběrů plných Nike bot doplňuje lehce vtipný, motivující komentář, což ze spotu dělá velmi povedený počin.
Budweiser - Puppy Love
Značka piva Budweiser si tento rok odnesla dokonce dvě nominace, byť žádnou proměněnou. První získala za neskutečně roztomilý spot Puppy Love, který rozněžnil miliony diváků. Ukazuje příběh malého šťěnátka a jeho přátelství s koňem na farmě. Více si o roztomilé reklamě můžete přečíst zde.
Budweiser - A Hero's Welcome
Druhou nominaci si Budweiser vysloužil rovněž za emočně vypjatou reklamu, A Hero's Welcome. Ta sleduje vojáka, který se z války vrací konečně domů. Pivaři z Budweiser si pro něj ale připravili přivítání, která asi vůbec nečekal. Svou vděčnost za službu vlasti mu vyjádřili alegorickým průvodem a shromážděním spousty oslavujících diváků.
GE - Childlike Imanigation
Děti jsou kouzelné v tom, že mají prakticky neomezenou představivost. Proto když jim rodiče vysvětlují, co vlastně dělají za práci, někdy jejich představa trochu daleká realitě. Maminky tak klidně mohou vyrábět vlaky, nebo sedět v bublině pod vodou a pracovat na podvodních elektrárnách. V dětské hlavě je totiž možné všecho, stejně jako v GE, která klip Childlike Imagination ve spolupráci s agenturou BBDO vytvořila.
Zdroj: Adweek