Česká Starbucks espressa jsou Fairtrade. Trh si to vyžádal.
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Společnost Starbucks oznámila, že všechna její espressa, celozrnná káva a nápoje, jejichž základ je tvořen právě espressem jsou od března certifikována jako 100% Fairtrade.
Přestože filozofie získávání kávy je založená na vlastním programu Starbucks Shared Planet, který má s Fairtrade produkty hodně společného, Starbucks přecijen podlehl žádostem zákazníků a navázal spolupráci s nejznámější značkou férového podnikání - Fairtrade.
Výrobky s označením Fair Trade, které je symbolem takzvaného spravedlivého obchodu, se stále více dostávají do povědomí tuzemských spotřebitelů. Podle průzkumu agentury NMS z měsíce října minulého roku se s výrobky Fair Trade setkalo více než 43% tuzemských respondentů. Téměř čtvrtina z dotazovaných tyto výrobky občas nebo výjimečně nakupuje a tři procenta je zařadila do pravidelné spotřeby.