České PR opět slaví zlato na světových cenách. Ocenění získalo propojení gamingu a péče o pleť

22. 11. 2024 | Petr Michl, TZ
Projekt Effaclar Speed Run od La Roche-Posay L'Oréal vzniklý ve spolupráci s agenturou Good Game spojil dermatologickou péči s fenoménem gamingu. Kampaň získala prvenství v kategorii Consumer/Customer Relations Campaign na prestižních World Public Relations and Communication Awards 2024.

Česká republika slaví mimořádný úspěch na globální scéně public relations. Projekt Effaclar Speed Run, vytvořený značkou La Roche-Posay (L'Oréal Group) ve spolupráci s agenturou Good Game, získal první místo v kategorii Consumer/Customer Relations Campaign na prestižních World Public Relations and Communication Awards 2024.

Projekty ze Zlatého středníku znovu uspěly ve světové konkurenci. Do finále mezinárodních cen postoupily tři české projekty soutěže Zlatý středník, které nominovala Asociace strategické komunikace a vztahů s veřejností (ASCOPA). Zlato si ze slavnostního vyhlášení v Indonésii odváží projekt Effaclar Speed Run od La Roche-Posay L'Oréal ve spolupráci s agenturou Good Game.


Zdroj: ASCOPA

V roce 2023 značka dermokosmetiky Effaclar představila nový produkt DUO+M, který slibuje viditelné zlepšení akné do 8 hodin. Kampaň, zaměřená na mladé muže, kteří bývají v reklamách na péči o pleť opomíjeni, vznikla ve spolupráci s populárním herním influencerem Dodem. Effaclar vytvořil unikátní mapu ve hře Fortnite, kde hráči soutěžili v tom, kdo rychleji vyčistí Dodoho akné. Kampaň oslovila více než 316 000 hráčů, což vedlo k nárůstu prodeje o 485 % oproti předchozí kampani, a stanovila nový standard pro kreativní reklamu v herním prostředí.

Kampaň spojila dermatologickou péči s fenoménem gamingu, čímž se podařilo oslovit jednu z nejnáročnějších cílových skupin. Prostřednictvím inovativního propojení s influencery a streaming platformami kampaň nejen zvýšila povědomí o problematice akné, ale také nabídla řešení v podobě účinných produktů Effaclar.

„Tento úspěch je důkazem, že česká kreativita a schopnost vytvářet odvážné a originální kampaně obstojí na globální úrovni,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru ASCOPA. „Effaclar Speed Run v sobě kombinuje vhled do cílové skupiny, vhodně zvolený nástroj komunikace a doměřené výsledky s byznysovým přesahem.“ Projekt byl oceněn i na domácí půdě, kde si odnesl Grand Prix Měření efektivity v rámci soutěže Zlatý středník 2024 a zlato z kategorií Využití sociálních sítí a influencer marketing a Zdravotní péče a farmacie. Získal také nejvyšší ocenění v kategorii Digitálního marketingu soutěže Effie.

 

Do finále se probojovaly i další dva české projekty a ASCOPA

Kampaň byla nominována vedle dalších dvou českých projektů Zlatého středníku, které zaujaly mezinárodní porotu svým inovativním zpracováním a společenským přínosem. Jejihc medialonky můžete vidět níže. 

Smysl pro Tumor | Česká televize + Fuck Cancer + Loono

(kategorie Public Service Relations Campaign)

Projekt "Smysl pro tumor" je inovativní kampaní zaměřenou na zvyšování povědomí o rakovině v České republice. Spojuje televizní seriál s edukativními aktivitami, jako jsou podcasty, videa a příspěvky na sociálních sítích. Kampaň vznikla ve spolupráci s neziskovými organizacemi Fuck Cancer a Loono, které zajišťovaly odbornou přesnost a autentické příběhy pacientů. Díky tomuto propojení zábavy a vzdělávání kampaň nejen přitáhla miliony diváků, ale také podpořila konkrétní akce, jako je registrace do aplikací prevence a zvýšení povědomí o prevenci rakoviny.

 

Podcast Pod svícnem | Iniciativa Pod svícnem

(kategorie Best Not-for-profit Campaign)

Podcast "Pod svícnem" spuštěný v roce 2022 Michaela Studenou a Barborou Urbanovou se zaměřuje na problematiku domácího násilí v České republice. Skrze výpovědi obětí osvěcuje realitu a dopady této problematiky, destigmatizuje oběti a vyvolává empatii ve společnosti. Podcast přispěl k legislativním změnám, jako je "lex Eliška", a získal ocenění jako "Podcast roku". S průměrnou posluchačskou základnou 100 000 a silnou přítomností na sociálních médiích podcast nejen zvyšuje povědomí o domácím násilí, ale také organizuje veřejné diskuze a sbírá prostředky pro oběti.


ASCOPA, jež je členem pořádající globální asociace, se navíc sama dostala do užšího výběru v kategorii Global Public Relations Association of the Year. Mezi další finalisty patří španělská asociace Asociación de Directivos de Comunicación (IMAGINA), nigerijská asociace Nigerian Institute of Public Relations (NIPR). Vítězem kategorie se stala americká asociace Public Relations Society of America.

Štítky dokumentu: Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: