Coca-Cola vám v nové outdoorové kampani ukáže nejbližsí koš na tříděný odpad
Coca-Coly mobilizuje své konzumenty k třídění odpadu novou outdoorovou kampaní, která je součástí širší iniciativy bojující za udržitelnost životního prostředí. Z průzkumů chování spotřebitelů totiž vyplývá, že pokud jsou koše na tříděný odpad dobře viditelné a vždy po ruce, zvedne se podíl třídění o neuvěřitelných 141 %. Právě toho Coca-Cola využila a rozhodla se své konzumenty v jejich aktivitě malinko popostrčit.
V některých zemích střední a východní Evropy se tak billboardy značky proměnily v obří ukazatele nejbližšího koše na tříděný odpad, ať už stávajícího nebo nově umístěného. Grafika kampaně využívá typického bílého pruhu na kontrastním červeném pozadí. Jen v tomto případě linii zakončuje ruka s prstem ukazujícím na místo, kde se milovníci Coly mohou lahve nebo plechovky ekologicky zbavit. Kampaň, kterou pro Coca-Colu vytvořili kreativci z Publicis Italia, byla uvedena během hudebního festivalu Happy Energy Tour v Bulharsku. Po jeho skončení agentura uvedla, že se díky billboardům podařilo zrecyklovat o 85 % spotřebovaných plechovek více v porovnání s loňským rokem.
Tato iniciativa je však jen malým krůčkem směrem ke snížení podílu odpadu společnosti. Coca-Cola se totiž zavázala, že do roku 2025 bude 100% obalů značky recyklovatelných a do roku 2030 plánuje zavést systémy, které zajistí, že se k recyklaci navrátí každá jedna lahev nebo plechovka, která se dostane do oběhu.
Zdroje: lacriaturacreativa.com, adage.com, lbbonline.com