Debilní kecy matek propagují 50 odstínů šedi
Dvojice Viral Brothers těží z převzatého konceptu zas a znovu. Tentokrát dokonce ulovila dosud největšího klienta v podobě knižního vydavatelství Albatros Media. Video Debilní kecy matek propaguje světový ženský bestseller 50 odstínů šedi a jeho pokračování 50 odstínů temnoty. V minulosti stál komerční oslí můstek na spojení „Debilní kecy Čechů na dovolené – cestovní agentura“, naposledy „Debilní Kecy studentů – portál pro výběr jazykových škol“. Tentokrát je poněkud úsměvnější: „Kup matce 50 odstínů šedi, přestane mít debilní kecy.“
O tom, že by bylo dětem příjemné kupovat matkám literaturu, která obsahuje pornografické prvky, lze polemizovat. Bezesporu je ovšem virální úspěch videa, které se z nuly 4.3. večer vyšplhalo k hranici půl milionu zhlédnutí druhý den ráno. Dá se to přičíst tomu, že hlášky jsou tentokrát skutečně zdařilé. S výjimkou těch spojených s „facebookovou generací“ se s nimi dokáže ztotožnit mnohem širší publikum. Věty jako: „Mě nezajímá celá třída, mě zajímáš ty. Až si zlomíš nohu, tak za mnou nechoď. Nevíš kolik je hodin? Koukej jít spát. Dokud to nedojíš, nehneš se od stolu. Ty si myslíš, že ty prachy tisknu? Obleč se pořádně, venku je hrozná zima,“ pozná bezmála několik generací.
Koncept prokliknutí na web, kde může dojít ke konverzi, je totožný jako v minulosti – jsou na něm bonusová videa. Tentokrát je knize dokonce věnována microsite fiftyshadesofgrey.cz, kde lze nalézt také slevový kód na její nákup. Velký rozdíl oproti předchozím videům je v tom, že tentokrát dvojice Erik Meldík a Čeněk Stýblo nepropaguje neznámou značku, pro kterou je dostatečným bonusem již zvýšení povědomí o její existenci. Fifty Shades of Grey je globální hit, o němž již bylo v negativním i pozitivním slova smyslu napsáno mnoho. O úspěšnosti videa bude tentokrát rozhodovat především počet nových nákupů, který bude díky slevovému kódu velice dobře měřitelný.