Desigual otáčí o 180°. Stává se z něj .lɒυϱiƨǝꓷ
Stále stejné a přesto úplně jiné. Značka Desigual. vzala změnu svého loga za skutečně originální konec a místo jiného fontu nebo barvy otočila celý nápis o 180°. Pokud jste se tak s touto španělskou módní značkou doposud nesetkali, bude se vám při snaze rozluštit nápis .lɒυϱiƨǝꓷ hodit zrcátko. Nová image je součástí širší strategie, která si klade za cíl zvýšit popularitu značky a zaujmout i mladší generaci zákazníků.
To, že se Desigual experimentů s písmenky nebojí, bylo jasné už při pohledu na otočené písmenko „s” v původním logu. Podle marketingového ředitele Guillema Gallega je však značka první, která své logo otočila kompletně (a ne pouze v rámci jednotlivých kampaní nebo limitovaných edicí). Nová identita má prý více souznit s jejím duchem. „Desigual představuje hravost, kreativitu a veselost. Znamená dívat se na život vždy z jiného úhlu pohledu, více riskovat a nebát se vystoupit mimo svou komfortní zónu. A my chceme být 100% Desigual! Koneckonců co více reprezentuje naše záměry, než vzít naše vlastní logo a otočit ho úplně naruby?” uvádí na adresu originálního rebrandingu loga Gallego.
Značka už logo otočila i na svých oficiálních webových stránkách a sociálních sítích, kde na sebe reakce nenechaly dlouho čekat. Zdá se však, že fanoušci značky změnu kvitují s nadšením. U videa na instagramovém účtu Desigual se objevila většina komentářů typu: „Nové logo dává značce větší identitu! Je krásné, kreativní, jednoduché a přímé" nebo „Proč být normální, když můžete být Desigual” , „Miluju to, miluju to, miluju to! Je to jiné, je to Desigual. Nejzajímavější (a možná nejdivnější) je, že mě baví to psát a číst naruby. Naprosto se s novým logem identifikuji”. Našli se však i tací, kteří nový design neocenili: „Není to něco, co by se dalo snadno zapamatovat. Noví lidé nebudou ani vědět, jak to přečíst. Mně osobně se to nelíbí. I přesto bude značka stále jedna z mých oblíbených,” napsala uživatelka s nickem alexandru_caragea.
Změna se však netýká pouhého loga, ale také samotných produktů. Značka přichází s novou kolekcí, která by měla být vyrobena z organických tkanin. V následujících měsících pak plánuje uvést na trh řadu oděvů vyrobených se 100 % recyklovaných plastů. Desigual se tak snaží přizpůsobit trhu a novou strategií zvrátit úbytek popularity a s tím související pokles tržeb během posledních let (v polovině roku 2019 činil v meziročním srovnání 14,5 %). Cílem značky je také snížit věk cílového zákazníka, který se v současné době pohybujev průměru mezi 46 a 49 lety, minimálně o jednu dekádu.
Je těžké soudit, nakolik logo naruby k omlazení zákaznické báze přispěje. S trochou nadsázky se ale na něm dá najít jasné digitální pozitivum. Selfíčka od influencerů a fanoušků značky v oblečení Desigual s viditelným logem budou mít najednou čitelný název i bez dodatečného zrcadlového obrácení.
Pohled odborníkůNové logo Desigualu vyvolalo debatu i mezi odborníky. Přinášíme vám pohled některých z nich. Antonín VodičkaOtočené logo se mi nelíbí, ale rozumím tomu, že se světoznámá značka pro tak odvážný krok rozhodne, protože samotné logo, nemusí být u firmy takového formátu ten hlavní rozpoznávací prvek. A už vůbec ne u oděvní společnosti, u které prodává hlavně produkt a jeho design. Ten taky tvoří celé vizuály. Jestli bude logo zleva doprava nebo naopak, podle mě nehraje roli. Obzvlášť když Desigual je docela divočina sama o sobě, přidávat ještě revoluci do loga mi přijde křečovité a zbytečné. Filip LabancNové logo Desigualu se nám zrcadlově otočilo. Nejde o chirurgicky malé změny, jak to velké značky dělají. Poměrně lehká koncepce známého loga převrátila celý systém naruby. Hodnotím tento krok velmi pozitivně. Evokuje ve mně odvážnost a odlišnost, kterou reprezentuje produkty značky. Nejsem zastáncem módy Desigual, ale dokonale si umím představit tento revers na produktech. Zara nedávnou změnila své logo a vybrala si k tomu méně čitelný zvláštní font. Desigual je předběhl. Myslím, že nikdo nebude mít problém název přečíst. Má navrch i díky kontroverzi , kterou přináší. Jediným pro mě nepochopitelným znakem je tečka na konci, v tomto případě na začátku. Kdybych měl logo upravovat takto já, bylo by bez tečky. Vnímám ji jako nežádoucí element. Níže si můžete prohlédnout srovnání v nedávné době změněných log módních domů. Zara přistoupila k zmenšení čitelnosti přiblížením písmen. Další (a z většiny luxusní) značky přistoupily naopak k opuštění svých charakteristických fontů a zvolily těžký, čitelný, ale také poněkud zaměnitelný font. |
Zdroje: telleport.com, creativebloq.com, designtaxi.com