Dětem se při zmínce o McDonald's rozzáří oči i mozky
Z nějakého neznámého důvodu se děti až nezdravě rády stravují ve fast foodech. Plastové, plyšové či jiné hračky zabalené v krabičce s hranolky je i přes zděšené pohledy rodičů a lékařů pořád lákají. Jen při vyslovení názvu McDonald’s se jim rozzáří oči. Vědci z univerzity v Kansasu ale zjistili, že se jim rozzáří i specifické části mozku.
Na základě snímků z magnetické rezonance se dětem ve věku od 10 do 14 let při zobrazení log velkých fast foodů jako je McDonald’s a Burger King aktivují centra potěšení a chuti k jídlu v mozku. Loga firem, která neměla s jídlem nic společného, stejně významné reakce nevyvolala.
Neuromarketing není nic nového. Zkoumání oblastí mozku magnetickou rezonancí za účelem určování chování spotřebitele při výběru značky, při nákupu produktu nebo toho, jak zaznamenává a interpretuje reklamní sdělení, zpopularizoval Martin Lindstrom. Ten ve svém projektu prezentovaném v knize Nákupologie zjistil, že například varovné nápisy a obrázky na cigaretových krabičkách mají na kuřáky přesně opačný účinek, než by mít měly - aktivují část mozku spojenou s potěšením a vyvolávají v nich touhu si zapálit.
Podle průzkumu si děti spíše vyberou jídlo se známým logem, které viděly v reklamě. Výzkumníci se obávají, že se velké fastfoodové řetězce zaryly dětem do paměti až příliš brzy. A stalo se tak ještě před tím, než se děti naučily sebeovládání. Obavy ze strany rodičů pak pramení hlavně z toho, že propagovány jsou především ty produkty, které nejsou pro děti až tak zdravé. Obezita a zdraví děti je velkým tématem, ale v Spojených Státech to řeší o něco radikálněji než u nás. V New Yorku byl schválen zákon o zákazu prodeje velkých balení slazených limonád v restauracích a třeba i v kinech. Podle několika studií totiž bylo zjištěno, že když se omezí přístup dětí ke slazeným nápojům, opravdu to způsobí úbytek na váze. Méně kilogramů ukazuje váha i v případě, když se alespoň jeden ze sladkých nápojů, které děti během dne pijí, vymění za vodu či jiný neslazený nápoj. Jak ale zabránit tomu, aby si děti nepamatovaly loga fastfoodů a neměly je spojené s pocitem odměny?
Zdroj: www.brandchannel.com