Facebook kupuje startup Oculus za 2 miliardy dolarů
Faceboook se rozhodně nebojí akvizicí, které mu mají pomoci v budoucnosti. A nemá strach ani za své dlouhodobé cíle zaplatit. Nyní přidal do svého portfolia startup zaměřený na virtuální realitu, Oculus. Cenovka přitom byla 2 miliardy dolarů, reálně rozdělená na 400 milionů dolarů a 23,1 milionů akcií Facebooku.
Co si máte představit pod "virtuální realitou"? Startup si vybudoval jméno především prototypem Oculus Rift, velkým head-setem, který by vás měl odříznout z tohoto světa a poslat vás do jiného skrze poskytnutí realistického 3D zážitku. Mark Zuckerberg věří, že virtuální realita může být další velkou technologickou platformou po počítačích a mobilech. Ve svém příspěvku na Facebooku uvedl: "Představte si, že sledujete sportovní utkání z nejlepšího místa přímo u hřiště, studujete v učebně plné studentů a učitelů kdekoliv na světě nebo konzultujete své zdraví s doktorem tváří v tvář - jen díky tomu, že si nasadíte doma na oči speciální brýle."
Větší představu o fungování virtuální reality v podání Oculus Rift si můžete udělat díky videu níže.
Důležité je zdůraznit, že Oculus Rift nepatří mezi tzv. "wearables". Není mobilní ve smyslu, že by se dal používat za pohybu. Jeho cílem není doplnění zážitku, je jím poskytnutí zcela nového. Podobné head-sety, které by něco takového dokázaly, jsou vlhkým snem geeků snad od dob prvních sérií Star Treku. Oculus Rift také není jediné zařízení, které by se o něco podobného pokoušelo. Zároveň ani to není hotové pro běžný prodej koncovým uživatelům. Pete Pachal připomněl v rozhovoru pro CNBC: "Není to hotový produkt, k dispozici je de facto jen vývojářům... předpokládám, že Facebook vyvine nějaký produkt za 3 roky, možná až 5 let." Mluvíme tedy o sázce na relativně dalekou budoucnost. Herní byznys na sociálních médiích už témeř opustil "třípixelové oslíky pojídající otépku slámy o dvou pixelech" ve Farmville, lze předpokládat, že za pár let bude mnohem dál. Mark Zuckerberg chce být u toho. V komentáři akvizici také uvedl: "Okolo 40 procent času stráveného lidmi u počítače je hraním her, dalších 40 % zabere sociální komunikace. Potřebujeme spojit obojí dohromady."
Zdroje: BBC, CNBC, The New York Times