Facebook plánuje spustit vlastní audio místnosti
S příchodem sociální sítě Clubhouse se okamžitě zvedla vlna zájmu o audio platformy a Facebook se chce na této vlně svézt. Vývojář Alessandro Paluzzi v rámci back-end části Facebooku objevil informace, které naznačují, že se tato síť chystá spustit vlastní klon aplikace Clubhouse.
Aktuálně se zdá, že na Facebooku vzniknou audio místnosti, které umožní tvůrcům vytvářet audio vysílání. K němu se zájemci budou moci připojit a aktivně se zapojit. Screen níže naznačuje, jak může volba místnosti vypadat.
Audio místnosti od Facebooku by měly plnit stejnou funkci jako ty na Clubhouse, případně jako Spaces od Twitteru. A pokud se Facebooku toto spuštění skutečně podaří, tak to bude zajímavý nástroj, jakým mohou tvůrci oslovit své fanoušky a followery. Současně tak získají prostor pro maximalizaci svého dosahu a budování komunity.
#Facebook is working on audio rooms
— Alessandro Paluzzi (@alex193a) March 14, 2021
pic.twitter.com/vCBN7MCB6r
Oproti ostatním audio sociálním sítím má Facebook velkou výhodu ve svých stávajících Skupinách. V nich je každý měsíc aktivních více než 1,8 miliardy uživatelů. A tak lidé, kteří spolu pravidelně interagují formou komentářů, se nyní budou moci potkat v audio místnostech. Komunikace založená pouze na audiu je navíc pro mnohé uživatele atraktivní, protože odpadá vizuální prvek, který je pro řadu lidí výstupem z jejich komfortní zóny.
Prozatím není zřejmé, kdy Facebook své audio místnosti spustí a jak budou reálně vypadat. Lze ovšem očekávat, že pokud se s nimi bude kvalitně a aktivně pracovat, stanou se přínosem pro tvůrce i pro značky.
Clubhouse se tak současně ocitne pod dalším tlakem, aby se rozvíjel a zapracoval na možnostech monetizace. Jen tak si udrží přízeň svých nejlepších tvůrců.
Zdroje: Social Media Today, Digital Information World
Kam dál?
Místnosti Twitter Spaces jsou kopií Clubhouse a uživatelé je mohou navštívit už nyní. Od dubna budou mít uživatelé možnost vlastní místnosti zakládat. Chytne se toho dost ze 192 milionů denních uživatelů Twitteru, aby se na Clubhouse zapomnělo?