Facebook rozšiřuje přístup k Live Audio Rooms a přidává novou speciální zvukovou kartu
Facebook oznámil rozšíření svých plánů v audio oblasti. Veřejně známým osobnostem budou po celém světě zpřístupněny Live Audio Rooms a v rámci Facebook Watch vznikne nový vyhrazený prostor, který uživatelům pomůže připojit se ke všem různým audio možnostem platformy. Ačkoliv se zdá, že tento formát po náhlém vzestupu Clubhouse na začátku roku ztratil část svého půvabu, zvuk představuje pro sociální sítě stále nové možnosti spojení s uživateli.
Už v dubnu Facebook spustil první fázi svého úsilí o audio sociální sítě, která zahrnovala přidání audio místností pro veřejné osobnosti v USA. Nyní Facebook rozšiřuje dostupnost této možnost a uvádí:
„Od dnešního dne budou mít všechny ověřené veřejné osobnosti a tvůrci možnost využívat živé zvukové místnosti. Vidíme, že se z nich stal skvělý nástroj pro odlehčené propojení a konverzaci mezi různými typy komunit."
Jak můžete vidět na obrázku, Facebook Live Audio Rooms se budou zobrazovat v horní části News Feedu a pro ty, kteří sledují jednotlivé tvůrce, dokonce nad Stories. Zároveň budou přístupné prostřednictvím příspěvku ve feedu.
Formát přehrávání je velmi podobný Clubhouse. Zobrazuje řečníky a posluchače v oddělených sekcích, zatímco emoji reakce budou při jejich použití plout nahoru po obrazovce, podobně jako je tomu u živých video streamů na Facebooku. Nové rozšíření bude znamenat, že zvukové vysílání si bude moci přehrát mnohem více lidí, ačkoliv tvorba bude v této fázi nadále omezena pouze na veřejné osobnosti a osoby s ověřenými účty.
To by vlastně mohl být lepší přístup, než má Clubhouse. Část problému se kterým se totiž Clubhouse potýká od svého otevření všem uživatelům, spočívá v tom, že vyzdvihnout nejlepší obsah pro každého uživatele je obtížné, protože do jeho systému neustále proudí další a další vysílání. Mnoho uživatelů si všimlo, že aplikace je stále přeplněnější, a pokud lidé nemohou v daném okamžiku najít ty nejlepší místnosti, pravděpodobně se přestanou snažit a nakonec přestanou aplikaci používat.
S tím samým se potýká i Twitter, který do Spaces přidává tématické značky jako prostředek ke zlepšení objevování a k tomu, aby každému uživateli zvýraznil ty nejlepší místnosti podle jeho zájmů. Tím, že se Facebook omezí na vysoce postavené tvůrce, může pomoci zajistit optimální využití této možnosti. Může také sloužit jako jakýsi vzdělávací proces, který všem uživatelům ukáže, jak formát používat, což v ideálním případě pomůže zlepšit celkovou kvalitu jeho zvukového obsahu.
V této souvislosti se Facebook snaží také zlepšit objevování audia, a to přidáním nové, speciální sekce v rámci karty Facebook Watch, která bude upozorňovat na podcasty, tvůrce audia a další.
Nová sekce bude prezentovat všechny zvukové nástroje Facebooku, včetně nedávno přidaných možností poslechu podcastů. Skutečnost, že je pohřbena v rámci Facebook Watch, pravděpodobně nepovede k optimálnímu využití. Pro ty, kteří ale v danou chvíli hledají audio obsah, bude k dispozici vyhrazený prostor pro objevování audia v různých podobách, což by také mohlo pomoci zlepšit prezentaci tvůrců.
Facebook také umožní všem skupinám využít živé audio místnosti, což je další způsob, jak zvýšit zájem o tuto možnost v užším a specifickém prostředí. Tento proces pomůže zlepšit objevování tím, že uživatelům poskytne způsob, jak najít zvukové místnosti v rámci karty skupin, aby se mohli naladit na všechny své skupinové zvukové možnosti.
Opět platí, že omezením této možnosti na populární osobnosti a skupiny může Facebook pomoci zmírnit problémy s objevováním, protože zvukový obsah, který se uživatelům zobrazí, bude pocházet od osobností, které sledují, nebo od skupin, jejímiž jsou členy. Tento přidaný kontext by mohl hrát důležitou roli při zvýšení zájmu o tuto možnost a učinit zvukové nástroje Facebooku atraktivnějšími.
Facebook také testuje živé zvukové místnosti na Androidu a na počítači a zároveň pokračuje v testování možností zvukových klipů „Soundbites", které uživatelům umožní sdílet upravené úryvky zvuku jako příspěvek ve feedu a v dalších částech. Tato funkce je podobná nedávno spuštěné možnosti Clips od Clubhouse. Facebook ji plánuje spustit pro více uživatelů v USA během následujících týdnů.
Těžko říct, zda audio sociální sítě zůstanou oblíbenými, nebo zda se jednalo o pandemií vyvolaný módní výstřelek, který poskytl dočasný lidský kontakt, když lidem nejvíce chyběl.
O tento formát je ovšem zatím zájem, když Clubhouse nyní hostí 700 tisíc místností denně. A vzhledem k tomu, že se Twitter snaží rozvíjet své vlastní nástroje, dává smysl, aby Facebook také prosazoval své plány, i když v omezenějším formátu. Může to být ve skutečnosti nakonec lepší cesta.
Zdroj: Social Media Today