Google Obrázky budou nově rozšířeny o související informace
- Jak dosáhnout lepšího výkonu?
- Jak lépe zacílit zákazníky?
- Jak zvýšit konverzi?
- Jak využít levnější ceny reklamy?
Zdroj: Google
Google spouští nový nástroj, díky kterém rychle zjistíte kontext k obrázku, který vás zaujme při hledání v tomto prohlížeči. Google Obrázky jsou v posledních letech velmi užitečné, ať už jde o hledání pomocí klíčových slov, návrhy podobných obrázků či hledání vizuální inspirace.
Nový nástroj má představit stručná fakta o daném obrázku. Bude se jednat například o informace ze znalostní báze Diagram znalostí(Knowledge Graph) od Googlu a informace týkající se lidí, věcí či míst, které s daným obrázkem souvisí. Diagram znalostí obsahuje miliardy informací, díky kterým se uživatelé mohou o zvoleném tématu dozvědět zase něco navíc.
Angela Wu, softwarová inženýrka pro Google Search, uvedla:
„Řekněme, že chcete navštívit zajímavé parky v okolí. Chcete během své návštěvy plavat, takže si rozkliknete obrázek parku s řekou. Pod fotografií uvidíte související témata, například název řeky nebo město, ve kterém se park nachází. Pokud zvolíte konkrétní téma, objeví se krátký popis osoby, místa nebo věci, na kterou odkazuje. Spolu s popisem se dozvíte i další související témata, která můžete prozkoumat. Díky těmto informacím můžete lépe porozumět obrázku, který si prohlížíte, a zjistit, jestli je zvolená webová stránka pro vaše vyhledávání relevantní.“
Aby mohl Google propojit vybraný obrázek s relevantními tématy v rámci Diagramu znalostí, využívá hluboké učení pro určení vizuálních a textových signálů konkrétní fotografie. Ty následně kombinuje s dalšími texty na dané webové stránce a obrázky, které s ní souvisí.
Prozatím bude zmíněný nástroj k dispozici v USA a v anglickém jazyce. Do budoucna by ovšem podle Googlu měl být k dispozici i pro další jazyky a měl by se vztahovat na stále více obrázků.
Tip redakce
Fotografie a videa dokážou vysvětlit složité věci či jevy mnohem rychleji než psaný text. Od internetových uživatelů požívají také větší důvěry. Když je něco natočené na videu, „tak to prostě musí být pravda“, a mnoho lidí má podobně nekritický vztah i k fotografiím. Bohužel právě proto mohou být i tyto druhy formátů zneužity pro šíření dezinformací a fake news. Google se proto rozhodl zvýšit informovanost uživatelů tím, že přidává do výsledků hledání v Google obrázcích označení „Fact Check“.