Falešná reklama na Liquid Death se stala virální. Byla vytvořena s Veo 3
Značka minerální vody z plechovky, Liquid Death, staví svůj brand na marketingu, který se nebojí bizarnosti a ulítlých nápadů. Když získala do své reklamy hvězdu NBA Jalena Greena, nechala ho driblovat s lidskou hlavou. Nebo její spolupráce se značkou prémiových cestovních chladniček Yeti vyústila ve vytvoření zahradní rakve, ve které si můžete nechat piva na grilovačku. I proto je tento brand skvělou inspirací pro dělání falešných (spoof) reklam. Fantazii ve zpracování se téměř nekladou meze. A díky tomu, co dnes nabízí genAI video nástroj Googlu, Veo 3, to není nadsázka. Spoof reklama na Liquid Death od dua videotvůrců Too Short For Modeling (TSFM), Ilana Bouniho a Amira Arielyho, se stala rychle virální.
Ukazuje, jak lze dnes i jinak produkčně náročné scény zvládnout od počítače. Je odkazem na film Fargo od bratří Coenů, mimo zastavení auta policistou uprostřed zasněžené krajiny ovšem uvidíte v rychlém střihu i ruku mrtvoly v kufru auta, výbuch kamionu, přepadení banky, mrtvého kytovce uprostřed vozovky a mnoho dalších scén bizarního charakteru.
Toto video se stalo virálním. To jistě neznamená, že by šlo ve skutečnosti o efektivní reklamu. Přesně to ovšem naznačují výsledky testů výzkumné společnosti System 1, která analyzuje spoty mimo jiné na základě toho, jak v nich lidé dokážou poznat konkrétní značku. Mezi její závěry patří:
- 85 % diváků identifikuje značku Liquid Death bez výrazného loga.
- 55 % respondentů považuje reklamu za „vtipnou“.
- Spot vyvolává znechucení, překvapení a štěstí zároveň.
Jde o skvělé výsledky, které jsou testamentem toho, co lze dokázat s Veo 3. Samozřejmě i genAI video nástroj má své limity. Osmivteřinová stopáž je pro krátká videa ve většině případů dostatečná, ale přece jenom diktuje nutnost střihu. Konzistence postav nemusí být stoprocentní. I proto v záplavě úspěšných videí z Veo 3 promlouvají ve velkém fousaté historické postavy nebo zvířata. U medvěda brtníka si spíše nevšimnete, že se záběr od záběru o něco mění.
Dle autora videa výše, Davida Havrana Spáčila, mění Veo 3 pravidla hry. Co přijde dál?
- Přesun videotvorby přímo do firem.
- Schopnost zhmotnit ve videu nápady, které byly nedávno ještě produkčně nedosažitelné.
- Dramatický dopad na agentury a produkční studia stojící dosud za tvorbou video reklam.
Samozřejmě, ne každý dokáže vytvořit dílo, jakým je falešná reklama na Liquid Death. Nebo následující video o lovcích slev, které také pochází z dílny dua TFSM. Hodí se dodat, že Ilan Bouni má za sebou přes 20 let kreativní tvorby videí a práce s VFX efekty. V CV Amira Arielyho naleznete roli kreativního ředitele v agenturách DDB, Saatchi & Saatchi nebo Grey. Posledních 10 let pak zastával tuto pozici v Googlu, kde nadále působí jako Head of Creative.
Videotvorba zůstává i s AI nástroji komplexní činností, která vyžaduje řadu schopností a zkušeností. Produkční omezení ovšem padají. I amatér dnes může s Veo 3 hodit plejtváka na opuštěnou silnici i před stotisícový dav na náměstí. Veteráni reklamy z 90. let vzpomínají se slzou v oku na masivní rozpočty, velké produkce a reklamy, které se natáčely s filmovými štáby celé dny. Ta doba je pryč.
Zdroj: Yahoo Finance
Naprostou většinu komerčních videí určených pro Reels a využití v digitální reklamě netvoří nijak složitá díla. S genAI video nástroji ale už nemusíte nutně mít ani mobil, vhodné světlo, mikrofony, produkt a někoho, kdo dobře vypadá a umí mluvit před kamerou. Je tak zřejmé, že je malé i velké brandy začnou tvořit po vlastní ose. Není náhodou, že největší reklamní agenturní síť světa WPP ztratila od prosince loňského roku téměř polovinu své hodnoty.